Temat przyczep w ogóle jest problematyczny, bo i mało popularny. Większość dotyczy przyczepek do osobówek. Problem jest też z większymi przyczepami, np. 4 osiowymi - z tego co kojarzę, u nas w ogóle ustawodawca nie przewidział faktu istnienia takowych i chyba są rejestrowane na DMC=24t
Chyba znalazłem. F3 nie mam wpisane, więc nie mam DMC zestawu, które mogłoby być potraktowane jako suma DMC samochodu + przyczepy . Za to mam O1 - to nie jest, jak sądziłem do tej pory DMC przyczepy, lecz "O1 - maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg)". W tej definicji nie ma słowa o DMC i dalej są... schody.
https://eurzad.szczecin.pl/files/CAC342 ... _kodow.pdf
Znalazłem co prawda takie coś:
Cytuj:
Aby holowanie przyczepy konkretnym autem odbywało się zgodnie z przepisami, muszą być spełnione następujące warunki:
DMC przyczepy (F.2) musi być mniejsze niż wartość z pola O.1 lub O.2 dowodu rejestracyjnego auta (w zależności czy nasza przyczepa posiada hamulec najazdowy, czy nie).
Suma wartości DMC przyczepy (F.2) i DMC pojazdu (F.2) musi być mniejsza niż wartość z pola F.3 dowodu rejestracyjnego auta.
https://www.autodna.pl/blog/holowanie-przyczepy/
Ale moim zdaniem autor się myli, bo nigdzie w przepisach nie ma informacji, że F2 przyczepy musi być mniejsze niż O2. Poza tym ja nie mam F3 wpisane, więc nawet lepiej. Zresztą, w komentarzach dalej toczy się dyskusja na ten temat i zdania są podzielone.
Poszukałem dalej i trafiłem na pierwszy z brzegu temat. Niektórzy policjanci traktują MMC jako DMC, ale ktoś tam z ITD niby twierdził, że to bardziej trzeba traktować jako RMC.
https://forum.autokacik.pl/index.php?/t ... przyczepy/
Znalazłem chyba ten artykuł o którym pisałeś i faktycznie jest tutaj sugestia, że MMC to pojęcie, które wynika z błędnego tłumaczenia (k****, kto w tym kraju tworzy prawo...). Oni co prawda twierdzą, że to należy traktować jako DMC, ale nie dość, że to nie jest w prawie zaznaczone, to jeszcze przeczy logice.
https://warsztat.pl/artykuly/analiza-wy ... zdow,57660