Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 paź 2022, 21:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 maja 2022, 16:33
Posty: 12
Samochód: Misjubishi Canter

Witam , czy ktoś mi wytlumaczy jak działa hamulcec pneumatyczny, bardziej siłownik, wiem że jak nie ma powietrza w układzie to koła są zablokowane, ale na jakiej zasadzie to działa, jest tam jakaś mocna sprężyna która tak mocno naciska na klocki? I jak to działa podczas hamowania powietrze jest spuszczane czy podawane do siłownika. I jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość żeby wypadły klocki hamulcowe np. W manie, czy blachą będą tarły bo są zablokowane w jakiś sposób?


Post Wysłano: 14 paź 2022, 22:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2021, 10:55
Posty: 111

Przy osiach przyczepowych/naczepowych
-normalna pozycja hamulca to hamulec zablokowany poprzez sprężynę w siłowniku
-podczas hamowania powietrze odblokowuję sprężynę i układ hamuję

Przy osiach na w samochodach:
-przednia oś hamuję jak podasz powietrze, jej normalna pozycja to hamulce rozblokowane (są wyjątki gdzie na przedniej osi jest hamulec ręczny)
-tylna oś identycznie jak w przyczepie/naczepie

Ideowo wygląda to tak.


Post Wysłano: 15 paź 2022, 2:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Strona 16
https://docplayer.pl/7444719-Instrukcja ... zenia.html
Jak zostaną same blachy to potrafią wypaść. Jak wszystko jest odpowiednio mocno zużyte klocek przesuwa się tak daleko że przestaje siedzieć w prowadnicy i wypada przez szparę jaka powstała między tarczą a prowadnicą (jarzmem, strzemieniem) zacisku.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 15 paź 2022, 19:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 479
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Cytuj:
Przy osiach przyczepowych/naczepowych
-normalna pozycja hamulca to hamulec zablokowany poprzez sprężynę w siłowniku
-podczas hamowania powietrze odblokowuję sprężynę i układ hamuję

Przy osiach na w samochodach:
-przednia oś hamuję jak podasz powietrze, jej normalna pozycja to hamulce rozblokowane (są wyjątki gdzie na przedniej osi jest hamulec ręczny)
-tylna oś identycznie jak w przyczepie/naczepie

Ideowo wygląda to tak.

Jesteś w błędzie .Naczepa przyczepa z dwukomorowymi siłownikami np. https://allegro.pl/oferta/silownik-hamu ... aign=_mtrz ,układ bez powietrza hamulce zablokowane przez sprężynę siłownika ,po napompowaniu układu ciśnienie ściska sprężynę i druga komora siłownika działa jak zwykły siłownik membranowy czyli i ręczny i zasadniczy ciśnienie podane na siłownik powoduje hamowanie . W naczepach na pierwszej osi najczęściej siłowniki jednokomorowe ,ręczny i zasadniczy po podaniu ciśnienia .Ciągnik /ciężarówka na napędzie siłownik dwukomorowy ,na ręcznym i bez powietrza w układzie sprężyna powoduje zahamowanie ,puszczenie ręcznego powietrze ściska sprężynę ,zasadniczy podanie ciśnienia do drugiej komory powoduje hamowanie .Tak jest też w niektórych autach np. Volvo Scania z przodu ale tam ręczny nie blokuje naczepy .W innych np. Man Renault przód ma jednokomorowe siłowniki i hamuje tylko zasadniczy , ręczny blokuje naczepę .Klocki raczej blachy po klockach jak najbardziej mogą wypaść.


Post Wysłano: 15 paź 2022, 20:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Polecam włączyć kanał kolegi Truck mechanic from Poland i tam niedawno omawiał siłowniki wraz z rysunkami jak to działa...


Post Wysłano: 15 paź 2022, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2021, 10:55
Posty: 111

Cytuj:
Cytuj:
Przy osiach przyczepowych/naczepowych
-normalna pozycja hamulca to hamulec zablokowany poprzez sprężynę w siłowniku
-podczas hamowania powietrze odblokowuję sprężynę i układ hamuję

Przy osiach na w samochodach:
-przednia oś hamuję jak podasz powietrze, jej normalna pozycja to hamulce rozblokowane (są wyjątki gdzie na przedniej osi jest hamulec ręczny)
-tylna oś identycznie jak w przyczepie/naczepie

Ideowo wygląda to tak.

Jesteś w błędzie .Naczepa przyczepa z dwukomorowymi siłownikami np. https://allegro.pl/oferta/silownik-hamu ... aign=_mtrz ,układ bez powietrza hamulce zablokowane przez sprężynę siłownika ,po napompowaniu układu ciśnienie ściska sprężynę i druga komora siłownika działa jak zwykły siłownik membranowy czyli i ręczny i zasadniczy ciśnienie podane na siłownik powoduje hamowanie . W naczepach na pierwszej osi najczęściej siłowniki jednokomorowe ,ręczny i zasadniczy po podaniu ciśnienia .Ciągnik /ciężarówka na napędzie siłownik dwukomorowy ,na ręcznym i bez powietrza w układzie sprężyna powoduje zahamowanie ,puszczenie ręcznego powietrze ściska sprężynę ,zasadniczy podanie ciśnienia do drugiej komory powoduje hamowanie .Tak jest też w niektórych autach np. Volvo Scania z przodu ale tam ręczny nie blokuje naczepy .W innych np. Man Renault przód ma jednokomorowe siłowniki i hamuje tylko zasadniczy , ręczny blokuje naczepę .Klocki raczej blachy po klockach jak najbardziej mogą wypaść.
No i fajnie że tak dokładnie opisałeś.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: