Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 06 lip 2006, 23:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Cytuj:
Moim zdaniem bardzo piękny zestawik,aż miło popatrzec... Very Happy
Faktycznie masz rację łukasz tylko nie za bardzo ta rura zgrywa się z tą pięknością zestawu, ja wolał bym Truxa :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 09 lip 2006, 0:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Po przejechaniu kawałka Europy Scanią serii "4" ma mieszane uczucia. Moze zacznę od plusow. Dobre motory, pomimo tych 340KM nieźle się zbierała pod górki, nawet z ciężkim ładunkiem; wydajny hamulec górski (klapowy), szeroka górna leżanka i calkiem dobry komfort jazdy. To na tyle. Natomiast moje zdanie, jak i zdanie wielu kierowców z firmy, w której pracuje mój ojciec, jest takie, ze to zwykła skrzynka i nic więcej, po prostu dużo bezuzytecznej przestrzeni. Po co mi to, w koszykówkę nie bedę grał. Bardzo mało schowków, a te na tylnej ścianie to nie wiem w jakim celu były zaprojektowane, chyba dla ozdoby, albo na schowanie świeżej prasy. Ogólnie nie ma gdzie co schować. Pod łózkiem też niezbyt wiele miesca. Tak więc wszystkie manatki muszą lezec na górnej leżance itp. Dolna leżanka została zaprojektowana dla kierowców 1,60 wzrostu i bardzo szczupłych. Ogólnie zawiodłem się na Scanii. A kierowcy wola jeździć Dafami SC niż tymi Scaniami, bo jest sporo pojemnych schowków i taka bezużyteczna szafa im nie potrzebna (cytat).


Tytuł:
Post Wysłano: 14 lip 2006, 20:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

NIOM masz racje ale to jakos idzie przeboleć choć Półka nad szybą jest pojemna!! mnie to najwięcej przeszkadza ten przeklęty tunel na silniku np w Manie jest malutki a tam taka szkrzynia na środku kabiny ehh ale uśmiech też sie należy :):):):))

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lip 2006, 11:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1364
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Moim zdaniem ciekawa fotka:

Obrazek

zródło"www.lkw-infos.net

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 20 sie 2006, 17:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Fotka Scani:

Obrazek


Znów po przejechaniu kilku tyś. km "4" moge smiało stwierdzić, że nigdy nie chciałbym nią jeździć. A chodzi tutaj o komfort kierowcy. Jak dla mnie jest on na marnym pozimie przez brak schowków, co bardzo utrudnia życie. 100% więcej użytecznego miejsca ma DAF SC.


Tytuł:
Post Wysłano: 27 sie 2006, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Fotka Scanii 4 :D
Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 28 sie 2006, 17:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1364
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Obrazek

zródło:www.lkw-infos.net

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 28 wrz 2006, 16:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

W firmie mojego ojca ekspoltujemy trzy Scanie serii 4 od 2003,2004 i 2005 roku. 2 sztuki sa z silnikami 360KM jedna 114 L380. Nie ma co narzekać na te autka w klasie pojazdów Euro3 i Euro3 są one najbardziej ekonomiczne spośród całej wielkiej "7" takie 26L/100km na trasie Kielce-Gdańsk ładowny/pusty to się osiąga bez problemu. Chociaz komfort mogłby być nieco lepszy, ale wszystkiego mieć nie można.
Tulejki zawieszenia kabiny mogłby być trwalsze ale polskich dróg nic długo nie wytrzyma, jeżeli już tulejka nie bedzie oryginalna to ma mieć wyciecia w gumie bo pełne są twarde i szybko pojdą. Sprawa nieco gorzej wygląda w przypadku kabiny Topline.
Przestrzegam także przed kupowaniem zamienników, nawet zwykłych okładzin.
Świetna sprawą jest retarder i hamulec silnikowy klapowy, który działa razem z hamulcem głównym.
Co do schowków to kierowcy chwala szafe, ale narzekają na brak dużych pojemnych schowków, takiej trumny jak w Magnum. Bardziej lubią schowek "szulfade" niż na tunelu.
Dobrym wynlazkiem jest to, że po wyłaczeniu silnika automatycznie opuszcza fotel.
Co do skrzyń biegów to tylko GRS900, szczerze mówiąc to te skrzynie są najwieksza zaletą Scani. Premium 400, FH380 czy XF380 nie może uciec 124 L 360 8)
Usterki z jakimi się spotkaliśmy w trakcie 3lat ekspoatacji to min. tulejki wytrzymują nieco mniej niż deklaruje producent, pekniety szpitzkop, szybkie zużycie tarczy sprzegła i awaria sprzegła(tutaj jest akurat stwierdzona wina kierowcy z którym trzeba było się pożegnać), poszła turbina(nieprawidłowa ekspolatacja), tłumnik poszedł po 900tys km.

Wszystkie wymiany płynów ekspolatacyjnych należy wykonywac terminowo to niebędzie problemu.
Przestrzegam także przed kupowaniem zamienników, nawet zwykłych okładzin.
Ponadto wypada co 150-200tys km podregulować pompowtryskiwacze.
Zalecam cześciej wymieniać osuszacz.

Co do kupowania Scanii to polecam z serwisu lub chociaż niech serwis przyjedzie i zrobi test komputerem, kosztuje to 150zł ale daje dużo informacji o tym w jakich warunkach było autko eksploatowane.

Więcej grzechów nie pamietam :D

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Tytuł:
Post Wysłano: 28 wrz 2006, 22:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

NOM macie racje 4 jest bardzo dobra ale to ze 360 czy 380 koni wystarcza to bym sie kłucił to jest mało szczególnie 360KM byle górka i autko dyszy a jak jeszcze jakiś przeładunek wchodzi w gre to jest juz dramat POZDRAWIAM i zalecam 420 :):) albo i więcej :):):)

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Tytuł:
Post Wysłano: 29 wrz 2006, 16:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Cytuj:
silnikami 360KM
Pierwsze słysze żeby w tym roczniku takie Scanie produkowano :roll:


Tytuł:
Post Wysłano: 29 wrz 2006, 21:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

A gdzie ja napisałem że ekspolatujemy nowe sztuki ??
Widać Martin#029 że źle zrozumiałeś znaczenie słowa "od".
Dokałdeniejszy opis aut.
SCANIA 124 L 360 r 1997 zakupiona 2003 z przebiegiem 570tys km, obecnie ma 980tys km
SCANIA 124 L 360 r 1999 zakupiona 2004 z przebiegiem 714tys km, obecnie na 930tys km
SCANIA 114 L 380 r2002 zakupiona 2005 z przebiegiem 416tys km,
obecnie ma ponad 580tys km.

Co do awaryjności dodam, że wczoraj wymieniliśmy alternator i wieniec koła zamachowego silnika(zeby się łamały) w najstarszej Scania.
Dodam jeszcze że silnik 380KM jest oszczedniejszy o ok 1L/100km ale bardziej czuły na On złej jakości, więc cześciej w nim wymieniamy filtr paliwa. Ponadto założyliśmy odstojnikowy filtr paliwa w każdym aucie.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Tytuł:
Post Wysłano: 24 lis 2006, 19:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:11
Posty: 713
GG: 41206084
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Augustów

Obrazek

http://www.lkw-infos.eu

_________________
scania R-serie "Stronger than ever"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
International Transport

Augustów najpiękniejsze miasto Polski


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2007, 20:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Ciekawe malowanie tej Scani. :wink:

--------------------

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



\8/ ???: :mrgreen:


Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2007, 11:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2006, 23:44
Posty: 153
GG: 4622331
Lokalizacja: WPR

Cytuj:
\8/ ???: :mrgreen:


Obrazek
Jeszcze sie z czyms takim nie spotkałem..."???"
:lol: :lol: :lol: niezły pomysł ktoś miał :D , a przynajmniej już nie jeden kierowca sie napewno z tego uśmiał.. :lol: pzdr


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2007, 13:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

identyczne emblaty spotyka się na volvach fh12 poprzedniej generacji, taki pewnie szwedzki bajer.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2007, 20:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2006, 16:54
Posty: 27
Lokalizacja: Krzepice/k Częstochowy

hehe mizłe oznaczenie pojazdu :mrgreen:

_________________
....SCANIA Królowa szos....


Tytuł:
Post Wysłano: 17 sty 2007, 11:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lis 2006, 14:52
Posty: 17

Witam! A co powiecie na temat 124L 400 lub 420 konnym Silnikiem. Czym się róznią ponoć silniki takie same mają. Czy taki silniczek wystarczy do ciągania 30 tonowych ładunków ( materiały sypkie, naczepa wywrotka). Czy może jakieś inne silniki zaproponujęcie ( najpopularniejsze).


Tytuł:
Post Wysłano: 17 sty 2007, 13:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Cytuj:
Witam! A co powiecie na temat 124L 400 lub 420 konnym Silnikiem. Czym się róznią ponoć silniki takie same mają. Czy taki silniczek wystarczy do ciągania 30 tonowych ładunków ( materiały sypkie, naczepa wywrotka). Czy może jakieś inne silniki zaproponujęcie ( najpopularniejsze).

Kolego Scania 124L 420 w zupełności Ci wystarczy... Moja 124L 400 w zupełności sobie radzi z 25 ton bydła po Francji... U mnie we Wronkach jest firma która ma 25 Scań i 15 z nich chodzi pod silosami, przedziały mocy to od 360-420 ps. więc bierz ze spokojem 420 :P


Tytuł:
Post Wysłano: 19 sty 2007, 20:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2007, 16:44
Posty: 16
GG: 3385642
Lokalizacja: Modlnica

Ma ktos fotke tej scani?? jezeli tak to bardzo prosze o przeslanoie ja na moj e -mail!! moj e-mail to rafal.wyzga@vp.pl!! jezeli ktos mi nie chce przeslac to prosze o zamieszczenie na tej stronie!!


Pozdro!!!

_________________
Scania : KING OF THE ROAD!!!

[img=http://img185.imageshack.us/img185/1088 ... zh5.th.jpg]


Tytuł:
Post Wysłano: 03 lut 2007, 18:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2006, 17:52
Posty: 161
Lokalizacja: Knyszyn->(Podlasie)<-Poland

ładna "4" w której miałem przyjemnoś posiedzieć :D
Obrazek Obrazek Obrazek
pozdrowienia dla truckera tego ładnego zestawu 8)

_________________
Obiekt mego pożądania -Renault Magnum Vega!!!


"Zamiast szukać winnych jak najdalej od siebie wystarczy spojrzeć w lustro i zacząć poprawę od najtrudniejszej osoby: samego siebie."-Cyryl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: