Autor
Wiadomość
Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 07 sty 2013, 23:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
A propos tego okazu - nie wiem co to jest za dodatkowa kratka / wlot nad włącznikami po prawej stronie radia. I na dole jakiś czerwony grzybek... "Dekiel" uchwytu na kubki (na środku wystającej deski) oczywiście zgubiony, chyba stały temat w tej serii ;)
Kratka to zabudowany głośnik CB radia, czerwony grzybek to główny wyłącznik prądu ("hebel"), a mój ma "dekiel", ale się nie zamyka - wyrobiony mechanizm zamykania :wink:
Cytuj:
Mihu, jak już mam fachowca pod ręką... Jest jakiś sposób odróżnienia norm Euro2 od Euro3 po zdjęciach samochodu/deski rozdzielczej? I czy w 2001 roku występowały silniki 460 w E3? Czy silnik 420 z 2001 roku E2 to jest D12A czy zdarzały się również D12C w E2 w tym roczniku?
Po zdjęciach nie ma opcji. W 2001 na rynki UE był produkowany już tylko E3. Od roku 1999 wszystkie jednostki były D12C - bez względu na próg mocy, więc jest pewność, że jeśli 420 jest z 2001 to jest D12C E3 (w 2000 roku zdarzały się jeszcze D12C E2, w 2001 już tylko E3, na UE, oczywiście) ;)


Ostatnio zmieniony 07 sty 2013, 23:22 przez Mihu, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 07 sty 2013, 23:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2008, 23:12
Posty: 29
GG: 3608399
Samochód: Volvo & Scania & Mercedes
Lokalizacja: Biała [DLE]

Cytuj:
Cytuj:
A propos tego okazu - nie wiem co to jest za dodatkowa kratka / wlot nad włącznikami po prawej stronie radia. I na dole jakiś czerwony grzybek... "Dekiel" uchwytu na kubki (na środku wystającej deski) oczywiście zgubiony, chyba stały temat w tej serii ;)
Kratka to zabudowany głośnik CB radia, czerwony grzybek to główny wyłącznik prądu ("hebel"), a mój ma "dekiel", ale się nie zamyka - wyrobiony mechanizm zamykania :wink:
O głośniku pomyślałem w pewnym momencie ;) A ten hebel sprytna sprawa, zawsze pod ręką, aczkolwiek nie spotkałem takiej wersji, zawsze przy akumulatorach. Jeśli możesz odpowiedz na pytania które dorzuciłem do poprzedniego postu (chyba za późno) :)

"Jest jakiś sposób odróżnienia norm Euro2 od Euro3 po zdjęciach samochodu/deski rozdzielczej? I czy w 2001 roku występowały silniki 460 w E3? Czy silnik 420 z 2001 roku E2 to jest D12A czy zdarzały się również D12C w E2 w tym roczniku?"

Dzięki ;)

_________________
GoldenTeam
http://www.goldenteam.home.pl/ngl/index.php


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 07 sty 2013, 23:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
A propos tego okazu - nie wiem co to jest za dodatkowa kratka / wlot nad włącznikami po prawej stronie radia. I na dole jakiś czerwony grzybek... "Dekiel" uchwytu na kubki (na środku wystającej deski) oczywiście zgubiony, chyba stały temat w tej serii ;)
Kratka to zabudowany głośnik CB radia, czerwony grzybek to główny wyłącznik prądu ("hebel"), a mój ma "dekiel", ale się nie zamyka - wyrobiony mechanizm zamykania :wink:
O głośniku pomyślałem w pewnym momencie ;) A ten hebel sprytna sprawa, zawsze pod ręką, aczkolwiek nie spotkałem takiej wersji, zawsze przy akumulatorach. Jeśli możesz odpowiedz na pytania które dorzuciłem do poprzedniego postu (chyba za późno) :)

"Jest jakiś sposób odróżnienia norm Euro2 od Euro3 po zdjęciach samochodu/deski rozdzielczej? I czy w 2001 roku występowały silniki 460 w E3? Czy silnik 420 z 2001 roku E2 to jest D12A czy zdarzały się również D12C w E2 w tym roczniku?"

Dzięki ;)
Odpowiedź powyżej ;)


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 07 sty 2013, 23:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2008, 23:12
Posty: 29
GG: 3608399
Samochód: Volvo & Scania & Mercedes
Lokalizacja: Biała [DLE]

Cytuj:
Po zdjęciach nie ma opcji. W 2001 na rynki UE był produkowany już tylko E3. Od roku 1999 wszystkie jednostki były D12C - bez względu na próg mocy, więc jest pewność, że jeśli 420 jest z 2001 to jest D12C E3 (w 2000 roku zdarzały się jeszcze D12C E2, w 2001 już tylko E3, na UE, oczywiście) ;)
Ciekawe... Akurat szukam takiego ładnego okazu i przedziwne rzeczy ludzie opowiadają ;) Czyli generalnie każdy okaz z 2001 roku powinien mieć silnik D12C i E3? I zarazem D12C we wcześniejszych rocznikach niekoniecznie oznacza E3? Z tego co wiem w bodajże lipcu 2001 roku weszła obowiązkowa norma E3, więc co z wczesniejszymi miesiącami?

Edit:

Dobra, wiem w czym rzecz, Polska nie była wtedy w UE i krajowe okazy psują te reguły ;) A co z silnikami 460, np. tym? http://otomoto.pl/volvo-fh12-460-T3456185.html Z mojego wnioskowania powinien to być E3 (Austria) - czy tak jest?

_________________
GoldenTeam
http://www.goldenteam.home.pl/ngl/index.php


Ostatnio zmieniony 07 sty 2013, 23:32 przez Mali141, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 07 sty 2013, 23:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

E3 to krótka rama i nowe nadkola, E2 długa rama oraz stare i nowe nadkola. Chyba wszystko w tym temacie ;)
Od połowy 1998r Volvo wprowadziło silnik D12C spełniający E2.
Dodam, że tarcze były dostępne od 2000r czyli samochody na długiej ramie i z nowymi nadkolami.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 07 sty 2013, 23:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2008, 23:12
Posty: 29
GG: 3608399
Samochód: Volvo & Scania & Mercedes
Lokalizacja: Biała [DLE]

Cytuj:
E3 to krótka rama i nowe nadkola, E2 długa rama oraz stare i nowe nadkola. Chyba wszystko w tym temacie ;)
Od połowy 1998r Volvo wprowadziło silnik D12C spełniający E2.
Dodam, że tarcze były dostępne od 2000r czyli samochody na długiej ramie i z nowymi nadkolami.
Borek jak widzisz wyżej niekoniecznie, z tego co pisze Mihu w 2000 roku była mieszanka totalna i nawet silniki D12C produkowano czasem w normie E2 :)

_________________
GoldenTeam
http://www.goldenteam.home.pl/ngl/index.php


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 07 sty 2013, 23:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Volva na krótkiej ramie były dostępne też jakoś od połowy 2000 roku i te były na bank E3.
To co wyżej pokazałeś to na bank E3.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 07 sty 2013, 23:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2008, 23:12
Posty: 29
GG: 3608399
Samochód: Volvo & Scania & Mercedes
Lokalizacja: Biała [DLE]

Dzięki wielkie koledzy, załapałem w czym rzecz ;)

_________________
GoldenTeam
http://www.goldenteam.home.pl/ngl/index.php


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 07 sty 2013, 23:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Dzięki wielkie koledzy, załapałem w czym rzecz ;)
Ale warto sprawdzić normę przed zakupem. Można trafić przeszczep serca.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 07 sty 2013, 23:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2008, 23:12
Posty: 29
GG: 3608399
Samochód: Volvo & Scania & Mercedes
Lokalizacja: Biała [DLE]

Cytuj:
Cytuj:
Dzięki wielkie koledzy, załapałem w czym rzecz ;)
Ale warto sprawdzić normę przed zakupem. Można trafić przeszczep serca.
Po numerach silnika w serwisie, czy jest inna metoda?

_________________
GoldenTeam
http://www.goldenteam.home.pl/ngl/index.php


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 08 sty 2013, 10:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

A co z osłonką katalizatora* ? E3 ma napis volvo a E2 ma takie wycinanki ?


*W razie "w" chodzi mi o tłumik po prawej stronie.


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 08 sty 2013, 15:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
A co z osłonką katalizatora* ? E3 ma napis volvo a E2 ma takie wycinanki ?


*W razie "w" chodzi mi o tłumik po prawej stronie.
Z tego co pamiętam to zależało to od typu tłumika a raczej serii produkcyjnej a nie od normy Euro. Starsze Dinexy były z przetłoczeniem, nowsze z kratką, ale jedne i drugie siedziały na pewno w E2.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 08 sty 2013, 18:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 mar 2008, 22:05
Posty: 269
GG: 12975077
Samochód: Ford Transit '98
Lokalizacja: Biała Podlaska

Pokażcie dla potomnych i nieświadomych fotki krótkiej i długiej ramy, bo jeszcze się nie spotkałem z takim podziałem :)

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 08 sty 2013, 18:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Długa rama, stare nadkola:
Obrazek
Długa rama, nowe nadkola:
Obrazek
Krótka rama, nowe nadkola:
Obrazek

Wystarczy?
W FH były i krótkie i długie ramy. Zależało to od specyfikacji zamówienia.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 08 sty 2013, 20:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 mar 2008, 22:05
Posty: 269
GG: 12975077
Samochód: Ford Transit '98
Lokalizacja: Biała Podlaska

Dzięki, właśnie o coś takiego mi chodziło :) Nadkola to jeszcze odróżniam, ale właśnie na ramę nigdy nie zwracałem uwagi, także jeszcze raz dzięki za wyjaśnienie :)

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 10 sty 2013, 23:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2008, 23:12
Posty: 29
GG: 3608399
Samochód: Volvo & Scania & Mercedes
Lokalizacja: Biała [DLE]

Cytuj:
Pierwsze słyszę o tym, żeby FH z tego rocznika miało "ESP" lub coś podobnego... Może to rozdzielacz siły hamowania?
Mihu pamiętasz tę rozmowę ;) ? Czytaj opis tego SilverCab'a :)

_________________
GoldenTeam
http://www.goldenteam.home.pl/ngl/index.php


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 17 sty 2013, 20:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Mihu pisze:
Pierwsze słyszę o tym, żeby FH z tego rocznika miało "ESP" lub coś podobnego... Może to rozdzielacz siły hamowania?


Mihu pamiętasz tę rozmowę ;) ? Czytaj opis tego SilverCab'a :)
Pamiętam :)
Cytuj:
Mihu pisze:
Bardzo możliwe, że wraz z wprowadzeniem hamulców tarczowych układ hamulcowy dodatkowo wzbogacono o system stabilizacji, ja jednak z takowym się nie spotkałem :wink:


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 17 sty 2013, 22:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2008, 23:12
Posty: 29
GG: 3608399
Samochód: Volvo & Scania & Mercedes
Lokalizacja: Biała [DLE]

Tak przy okazji zerknij na długość ramy tego Volvo http://otomoto.pl/volvo-fh-12-460-euro3 ... 84658.html :) O co w tym biega?

_________________
GoldenTeam
http://www.goldenteam.home.pl/ngl/index.php


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 18 sty 2013, 22:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2691
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Cytuj:
Odnośnie dodaktowych kierunkowskazów, były one montowanie fabrycznie pod koniec produkcji FH12 w tzw starej budzie, Fluckinger miał kilka sztuk z tego okresu
Na pewno nie fabrycznie - co najwyżej jako jakiś dodatek z listy opcji lub katalogu wyposażenia dodatkowego, a akurat Fluckinger nie żałował nigdy kasy na dodatkowe wyposażenie :wink:
To info mam z gazety "kierunek volvo" gdzie była wzmianka o ostatnich wypustach FH12 pierwszej generacji i takim wlasnie wyróżniku, chyba jeszcze cos oprócz tego było...

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Tytuł: Re: Volvo FH12
Post Wysłano: 20 sty 2013, 21:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Tak przy okazji zerknij na długość ramy tego Volvo http://otomoto.pl/volvo-fh-12-460-euro3 ... 84658.html :) O co w tym biega?
Wbite ma niby 2001 ale wszystko wskazuje na 2000r. Możliwe, że pierwsza rejestracja w 2001 i dlatego ma tak ustawioną datę produkcji. Trzeba sprawdzić tabliczkę znamionową.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: