Cytuj:
sorki że odkopuje stary temat ale jak silnik dwusuwowy może mieć zawory ??
Cytuj:
Silnik to byl.....dwusow diesel. Do tego mial !4 zawory! na cylinder plus pompowtryskiwacz.
z tego co wiem 2 suw diesla ma tak samo jak dwusuw benzynowy tylko okno wlotowe i wylotowe róznica polega na tym że w 2 suwie diesla powietrze wtłacza dmuchawa natomiast w dwusuwie benzynowym jest zasysane przez podciśnienie.......no i oczywiście w dwusuwie benzynowym silnik zasysa mieszanke z gaźnika a w dwusuwie diesla wtryskiwacz wtryskuje paliwo a powietrze tłoczy dmuchawa przez okno wlotowe.........
przecież to jest głowna zaleta dwusuwa że za rozrząd robi tłok i nie ma wałka rozrządu i zaworów przez co konstrukcja sie upraszcza
albo ja jestem w tyle z techniką albo kolega sie pomylił
Trochę się kolego mylisz, okne wlotowe owszem, powietrze dobija dmuchawa, ale spaliny wyrzucane są już przez klasyczne zawory. Więc jest wałek rozrządu. Silnik jest konstrukcyjnie prostszy, na masową skalę używa się dwusuwów już tylko na statkach. Były też stosowane w lokomotywach (m.in. ST44), w amerykańskich ciężarówkach i autobusach aż do lat 80.