Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Witam!

Mam mały problem z ręcznym ostatnio w mercu, nie wiem dlaczego, ale po zaciągnięciu ręcznego, spuszcza powietrze, aż do ok 6,5-7 atmosfer. Ostatnio nawet nie zaciągną ręcznego, tylko powietrze schodziło, aż zapaliła się czarowna lampka ostrzegawcza, i puściłem ręczny, Co może być przyczyną takiego zachowywania?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Pewnie awaria zaworu hamulca postojowego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Jak zejdzie te powietrze, to już jest ok, gdzie szukać przyczyny?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Wniosek z tego taki, że gdy w układzie panuje niższe ciśnienie od roboczego, wtedy zawór pracuje normalnie.

Jednak gdy jest wyższe to jest nieszczelny lub pracuje nieprawidłowo.

To tylko teoria, ale jako, że występuje w układach pneumatycznych taki samodzielny zawór hamulca postojowego, to na nim w pierwszej kolejności bym się skupił, jest to tylko oparte na moich czysto teoretycznych przepuszczeniach.

Z pewnością nie zaszkodzi zlokalizować ten zawór i poobserwować, czy powietrze uchodzi do atmosfery właśnie z tego zaworu


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Jutro wejdę pod samochód i zobaczymy, który tam szwankuje.

Czy to jest groźna usterka, że można tak jeździć? Nie grozi mi, to że ręczny "nie odpuści" ?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Zaznaczam, że jestem teoretykiem i odpowiadam Ci, ze względu na brak odzewu praktyków.

Biorąc pod uwage zasadę działania hamulca postojowego (wykorzystuje on mechanizm awaryjny hamulców, to znaczy, że w razie awarii i braku ciśnienia w hamulcach następuje mechaniczne hamowanie pojazdu.

Tak więc upraszaczając załączenie ręcznego powoduje, że powietrze ucieka z obwodu siłowników hamulców, te zaś są mechanicznie blokowane.

U Ciebie być może ten mechanizm jest niesprawny, skoro następuje nieustanne obniżanie ciśnienia w układzie niepowodujące zadziałania hamulców.



Tak czy inaczej tak sobie teoretyzuje i jeśli nikt Ci nie odpowie to z całą pewnością powinieneś odstawić auto do warsztatu, to w końcu hamulce.

Co by było gdyby to jedno, a Ty już nie dysponujesz hamulcem ręcznym co samo w sobie jest niebezpieczne.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: