Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 sty 2011, 15:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:11
Posty: 4
GG: 0

Cześć, od pewnego czasu mam problem z odpalaniem mojej Scani G, problem polega na tym że, normalnie chce odpalić auto przekręcam na rozruch i nie chce odpalić. Słychać jak tam pod kabiną rozrusznik próbuje ruszyć silnik, ale jest tylko taki trzask(stukot) i nic nawet nie zakręci o ząbek silnika. I gdy powalczę tak z autem z 15-20 w końcu obraca silnikiem i odpala :? . Wymieniłem już w aucie kompletny nowy rozrusznik, nowe akumulatory, stacyjkę, zmasowałem lepiej rozrusznik i dalej to samo :shock: . Dodam że auto kiedyś miało zabezpieczenie w postaci karty którą trzeba było wsadzić przed odpalaniem ale została usunięta w serwisie Scani.

Scania 124G
360km
2000r

Proszę o pomoc :?:


Post Wysłano: 02 sty 2011, 16:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

obejrzyj koronkę na kole zamachowym może jest gdzieś uszkodzona,a dokładnie może zęby są "wycięte" dlatego charczy także nowy rozrusznik.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 02 sty 2011, 18:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:11
Posty: 4
GG: 0

Też tak myślałem i orientacyjnie przeleciałem wzrokiem po zębach(ale sprawdzę jeszcze raz). Ale to wygląda tak że jak już uda się ją odpalić to pali nawet 20-30 razy z rzędu bez problemu a potem jak się ja zostawi na np. 1h to dalej nie da rady odpalić raz na jakiś czas odpali bez problemu ale przeważnie po dłuższej przerwie nie odpala.


Post Wysłano: 02 sty 2011, 19:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

jezeli jest wylacznik pradu pod akumulatorami to warto go dokladnie obejrzec + przekazniki zasilania w desce.


Post Wysłano: 02 sty 2011, 23:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:11
Posty: 4
GG: 0

Wyłącznika zasilania nie ma pod akumulatorami w sumie w żadnej mojej scani nie ma, w sumie nie wiem może jest gdzieś indziej umiejscowiony. Ja tylko płace za naprawy a kierowcy jeżdżą i naprawiają ale było w sumie przy niej już 2(niby) elektryków i nie wiedzą co to może być, w poniedziałek pojadę na komputer jeśli da rade się do nie podpiąć. Bo w sumie nie podpinałem jeszcze jej nigdy i nawet nie wiem czy można. Z nowszymi scaniami co chwile mam problem z elektroniką to wiem że maja komputery^^


Post Wysłano: 03 sty 2011, 11:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:11
Posty: 4
GG: 0

A jaki ma nr przekaźnik w desce, który to jest bo nie wiem??


Post Wysłano: 03 sty 2011, 11:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

podpinanie pod komputer tego modelu to akurat starcone pieniadze bo pompa wtryskowa na linke i nie ma EDC.
Mozesz co najwyzej zdiagnozowac ABS, retarder o ile jest no i ustawic inna wartosc na SLD - kaganiec.
Z alternatorem i ladowaniem wszystko w porzadku ?

co do przekaznikow to elektryk powienien juz wiedziec ktore, a jak nie wie to podnoszac pokrywe do gory jest opis ktore sa zasilania. Jak je wyciagniesz to bedzie zero pradu w kabinie.
RP1, RP2 no i ewentualnie RP23.
Warto tez sprawdzic wymienic na probe przekaznik glowny rozrusznika.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: