Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 gru 2011, 21:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2010, 20:20
Posty: 5
GG: 0
Samochód: scania

Witam serdecznie.
Mam problem, który objawia się w ten sposób, że jest olej silnikowy w układzie chłodzenia. Dodam tyle że wymieniłem pokrywę na nową, wszystkie uszczelnienia przy chłodnicy oleju. Wszystko na oryginalnych częściach z serwisu. Sama chłodnica też została sprawdzona w serwisie Scania i okazało się że jest dobra. Nie widząc żadnej poprawy, wymieniłem tuleje, uszczelki pod głowicami, pierścienie i przy okazji panewki. Zostały także sprawdzone głowice. Po przejechaniu po remoncie około 8.000km i czyszczeniu co chwila zbiorniczka wyrównawczego olej na nowo w nim jest. Proszę o pomoc.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Przy tym typie awarii w Scaniach sprawdzasz kolejno:
chłodnice oleju, sprężarkę powietrza, retarder(w tym wypadku odpada) i dopiero głowice i uszczelnienia.

Kolejność wg. częstości występowania awarii.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Sprawdź uszczelkę sprężarki powietrza , u mnie to ona była powodem że olej zaczął się dostawać do układu chłodzenia .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2010, 20:20
Posty: 5
GG: 0
Samochód: scania

Tak jak koledzy podpowiedzieliście wymieniłem sprężarkę powietrza. Przed wyjazdem Scanii w drogę wypłukałem dokładnie zbiorniczek wyrównawczy. Zrobiła trasę 1500km. W zbiorniczku znów zebrał sie czarny olej silnikowy. Nie wiem sam czy to jeszcze wyłazi ten olej stary czy po prostu usterka nie została zlikwidowana. Najlepiej pewnie by było znów przeczyścić zbiornik i puścić auto w trasę ale jak narazie musi postać do Nowego Roku bo mamy przestój świąteczny.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Może to być tak jak kolega wcześniej pisał uszczelka pod chłodniczką oleju , to częsta przyczyna takiego stanu rzeczy w Scaniach , wystarczy wymienić uszczelkę i takie dwa ornigii i po problemie .. A co do płukania układu , są do tego specjalne środki które zrobią to szybko i skutecznie ... Ja używałem środka który się nazywał Oil cleaner , czy jakoś tak . Wlewasz jedno opakowanko , dolewasz wody do pełna , i zostawiasz auto odpalone aż się otworzy termostat , wylewasz to i w razie czego powtarzasz czynność jeszcze raz. U mnie wystarczyły dwa takie płukania .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:
Może to być tak jak kolega wcześniej pisał uszczelka pod chłodniczką oleju , to częsta przyczyna takiego stanu rzeczy w Scaniach , wystarczy wymienić uszczelkę i takie dwa ornigii i po problemie .. A co do płukania układu , są do tego specjalne środki które zrobią to szybko i skutecznie ... Ja używałem środka który się nazywał Oil cleaner , czy jakoś tak . Wlewasz jedno opakowanko , dolewasz wody do pełna , i zostawiasz auto odpalone aż się otworzy termostat , wylewasz to i w razie czego powtarzasz czynność jeszcze raz. U mnie wystarczyły dwa takie płukania .
Przeciez kolega w pierwszym poscie pisal ze wymienil pokrywe chlodnicy oleju i oringi


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Problem może być w czyszczeniu układu jak wspomniał kolega. Ostatnio w Strasbourgu robiłem tga gdzie do układu poszło około 15l oleju ( uszkodzona chłodnica oleju) i w takim wypadku musisz czyścić układ kilkukrotnie. W październiku robiłem scanie za Częstochową i poprzednia firma wymieniła chłodniczkę oleju a po jakimś czasie robili głowice a okazało się że nie wyczyścili układu i non stop w zbiorniczku wyrównawczym był olej- efekt 5 razy czyściłem układ i było ok

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 paź 2006, 13:32
Posty: 106
Lokalizacja: Toruń

Także robiłem remont silnika w 420 wraz z remontem także uszczelnienie chłodnicy oleju. Po przejechaniu niecałych 11 tyś km pojawił się olej w układzie chłodzenia a przyczyna były uszczelki chłodnicy oleju. Z tego co wiem uszczelki są zielone i czarne. Któreś z tych dwóch są wadliwe i po prostu nie wytrzymują, które nie pamiętam. Po wymianie i przeczyszczeniu układu problem zniknął.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2008, 15:50
Posty: 10
GG: 411079
Lokalizacja: Chorzele

Ja po wymianie chłodnicy oleju, miałem jeszcze długi czas masło stopniowo zanikające w zbiorniczku. Ok 20l oleju zlane z układu chłodzenia. Po naprawie 2 razy zalana wodą ze środkiem rozpuszczającym olej, Rozgrzana na dławiku do 80stopni. Dalej po zjechaniu z trasy czyszczenie samego zbiorniczka myjką. I tak po kilku trasach (5,6 po 2000km)czysto. Jedyna opcja(żeby mieć pewność braku oleju) to staranne kilkukrotne czyszczenie całego układu z dobrą chemią.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2010, 20:20
Posty: 5
GG: 0
Samochód: scania

Powiem Wam panowie że już nie mam siły na tą swoją Scanie. Czyściłem trzy razy układ tak jak kolega "TczewTomek" podpowiedział specyfikiem do tego stworzonym. Scanią pojechałem w drogę po przejechaniu 700km znów czarny olej. Kilka razy czyściłem sam zbiorniczek wyrównawczy lecz zawsze po czyszczeniu wpierw robiło sie białe masło, ale po przejechaniu więcej jak 500km w zbiorniczku już był czarny olej. W akcie desperacji wymieniłem po raz kolejny wszystkie uszczelnienia przy chłodnicy oleju, ale tym razem z nową chłodnicą ( miałem nadzieje że może w serwisie sprawdzając starą chłodnice się pomylili). Przy tym było znowu płukanie układu. Niestety cała sytuacja z olejem się powtórzyła, po przejechaniu 380km w zbiorniczku było masło z następnymi kilometrami był już czarny olej.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 maja 2009, 16:40
Posty: 30
GG: 0
Samochód: MAN 19-322 1W8JRFL

Jeszcze taka rada, Sprawdz dokładnie poziom płynu przed trasą i po czy przybyło i oleju czy ubyło


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Z tego co piszesz to niby wymieniles juz wszystko co mogloby byc przyeczyna.

A myslales o uszkodzeniu bloku?? Takie historie co prawda bardzo zadko ale jednak sie zdarzaja.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2007, 18:31
Posty: 36

Przy wymianie oringów przy chłodnicy oleju zakładałeś oryginalne?
Trochę dużo rzeczy zrobiłeś więc bardzo ciężko powiedzieć cokolwiek.A uszkodzenie bloku - tu trzeba mieć przeogromnego pecha.
Tyle ode mnie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2010, 20:20
Posty: 5
GG: 0
Samochód: scania

Uszczelnienia były oryginalne. Jeżeli chodzi o blok słyszałem takie historie, ale tak jak tu kolega mówi, trzeba by było mieć przeogromnego pecha bo takie awarie zdarzają się bardzo rzadko. Teraz jeszcze zaznaczyłem na bagnecie poziom oleju, po przejechaniu paru tras zweryfikuje czy olej ubywa, jeżeli tak, będzie to oznaczało raczej że olej nadal jakąś drogą dostaje się do płynu. Mimo to, coraz bardziej myślę, że jest to jednak wina uszkodzonego bloku. Jeżeli macie jeszcze koledzy jakieś sugestie proszę pisać, z góry dziękuje.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

a czy jak miales zdjete glwoice silnika to sprawdzane byly na szczelnosc??


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2010, 20:20
Posty: 5
GG: 0
Samochód: scania

Głowice były sprawdzane, pisałem o tym w pierwszym poście.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: