wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
[Man L2000 8.153] Nie odpalił. http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=34370 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kiepski [ 05 lut 2012, 14:38 ] |
Tytuł: | [Man L2000 8.153] Nie odpalił. |
Witam! Maniek stał 3 dni, po trzech dniach kiedy w nocy było -26*C a w dzień -18*C Man zdechł... Ale od początku Idziemy rano do Mana, na dzień dobry grzejemy palnikiem miskę olejowa, i podładowywujemy akumulatory, no i kręcimy. Kręci, kręci, kręci, kręci nic... Bierzemy palnik i grzejemy dalej, cała miskę, cały kolektor dolotowy, psiuknęliśmy mu w dolot plaka, i na tym plaku łapał. Hmm... paliwo zamarzło? Odkręcamy przewód paliwowy z wtryskiwacza, no i widać, że paliwo podaje... Wkurzeni nie traciliśmy czasu tylko poszliśmy jeździć 2 samochodem... 2 DZIEN. Rano znów grzejemy dokładnie miskę olejowa, cały dolot, powietrze z drugiego samochodu, lina i wleczemy go... Pomału, pomału na trójeczce, wleczemy go już kilometr i nic! Nawet dymka nie puścił, nic, zero! Wkur...ni wleczemy go dalej Ciągniemy go jeszcze z 500m i juz na jeden gar zaczyna łapać, później na dwa. Z tyłu chmura dymu, nic nie widać, w końcu jest! Klekot zapalił! Uradowani zawracamy, i but na bazę, ojciec dojechał do skrzyżowania, i musiał sie zatrzymać, KU..A ZGASŁ! Kręci, kręci, kręci, kręci nic! Lina znów i wleczemy go, pociągnęliśmy go z 50 metrów i chodzi... Później normalnie gasił, zapalał, jak się rozgrzał było już w pożo. Co mu może być? W lato regenerowana była pompa paliwa, + 2 wtryski (wiem, ze kaszana odwalona ze nie wszystkie 4...) Oczywiście, filtry zmieniane z tysiąc km temu, w baku mieszanka była 10l benzyny i 90ropy, ale była z połowa zbiornika już... Jakieś propozycje co go boli? Aha... Kilka dni wcześniej -15*C w nocy, a ten rano obrócił z 4-5 razy i ładnie chodził... |
Autor: | kraz [ 05 lut 2012, 14:45 ] |
Tytuł: | Re: [Man L2000 8.153] Nie odpalił. |
Ja bym zajrzał do filtra paliwa mimo wszystko. Może być parafina. Miałem ostatnio podobne przeboje i winne było paliwo (rzekomo zimowe). Możesz też spróbować grzać sam filtr, może coś popuści. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 05 lut 2012, 14:53 ] |
Tytuł: | Re: [Man L2000 8.153] Nie odpalił. |
Ostatnio miałem podobnie z osobówką gdzie była potrzeba wymiany filtra, oraz w ivecu traker gdzie odpalił przejechał 20m i zdechł wystarczyło wylać czajnik wody na filtr paliwa i było okej. |
Autor: | kiepski [ 05 lut 2012, 14:55 ] |
Tytuł: | Re: [Man L2000 8.153] Nie odpalił. |
Trochę lichy jest do niego dostęp bo pełno wkoło jakiś przewodów i... Wchodzi tam jakaś wtyczka elektryczna i może jest tam jakieś podgrzewanie? Hmm... Mamy też mercedesa NG, paliwo w tej samej stacji, z tego samego dystrybutora, bez dolewania beny i nic nie zamarzło. Ale jeździł codzień, a nie stał... Ale czy wtedy po odkręceniu wężyka od wtrysku pompa podawała by paliwo na wtryski? Edit: Zapominałem napisać, poszedł cały czajnik na filtr... Hmm... Mogliśmy go jeszcze palnikiem podgrzać... |
Autor: | MAN [ 05 lut 2012, 15:00 ] |
Tytuł: | Re: [Man L2000 8.153] Nie odpalił. |
Problem z dostarczeniem paliwa z baku do silnika, może smok zamarzł zwłaszcza lubi w tym miejscu gdzie się łączy smok z przewodami. Że leciały kłęby dymu to normalne zjawisko przy zapowietrzonym układzie zasilania paliwem. Wlej mu z 5 litrów denaturatu na pewno mu to nie zaszkodzi jak gdzieś jest lód to ten korek lodowy rozpuści. Benzyna nie rozpuszcza lodu |
Autor: | MechanikSochaczew [ 05 lut 2012, 15:01 ] |
Tytuł: | Re: [Man L2000 8.153] Nie odpalił. |
Wymień filtr. Mi z obudowy filtra wyleciało ostatnio coś ala żółtko jajka jak ci sie nie chce wyjmować smoka dmuchnij w przewody powietrzem powinno przepchnąć |
Autor: | marektruckserwis [ 05 lut 2012, 15:02 ] |
Tytuł: | Re: [Man L2000 8.153] Nie odpalił. |
Kolego najczęściej łapie na podstawie filtra paliwa, podgrzej najlepiej opalarką |
Autor: | kiepski [ 05 lut 2012, 15:28 ] |
Tytuł: | Re: [Man L2000 8.153] Nie odpalił. |
Cytuj:
Że leciały kłęby dymu to normalne zjawisko przy zapowietrzonym układzie zasilania paliwem.
Ale przez pierwszy kilometr nic, zero, dlatego nas to tak zdziwiło... Dopiero jak łapać na 1 czy 2 gary zaczął, to tak mocno kopcił.OK, zobaczymy jutro czy zapali, bo całą sobotę chodził elegancko. Jak nie zapali, to leje denaturat, zmieniam filtr, i czyszczę smok. Dzięki |
Autor: | MAN [ 05 lut 2012, 15:48 ] |
Tytuł: | Re: [Man L2000 8.153] Nie odpalił. |
Ponieważ jest za niskie ciśnienie paliwa na pompie wtryskowej, co skutkuje złym rozpyleniem paliwa, lub za mała dawka paliwa podczas wtrysku przez wtryskiwacz co skutkuje nie spaleniem całkowitym mieszanki paliwa z powietrzem wewnątrz cylindra. Stąd takie ładne kłęby białego dymu |
Autor: | kiepski [ 05 lut 2012, 16:22 ] |
Tytuł: | Re: [Man L2000 8.153] Nie odpalił. |
Nic w lusterkach nie było widać A na początku nic nie kopcił, bo nie dostawiał paliwa, już kapuje |
Autor: | kiepski [ 12 lut 2012, 14:33 ] |
Tytuł: | Re: [Man L2000 8.153] Nie odpalił. |
Problemem był smok który się "rozkręcił" przewód zasysający paliwo spadł na dno zbiornika ciagnac syf, który zbierał się przez lata i zakleił filtr. Po wymianie filtra problem powrócił po jednym dniu, usterka już naprawiona, Man chodzi jak brak |
Autor: | svavec [ 13 lut 2012, 12:03 ] |
Tytuł: | Re: [Man L2000 8.153] Nie odpalił. |
Ciesza szczesliwe zakonczenia tak obszernie napisanych opowiesci . Oby maniek sie nie psul . |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |