Witam Wszystkich serdecznie. Chciałbym podpiąć się pod temat, który bardzo mnie interesuje.
Proszę o pomoc Tigera, Łukasza oraz wszystkich, którzy mieli styczność z Renówkami.
Interesuje mnie zakup Premiumki, która będzie latała po kraju (sporadyczne wypady do Finlandii). Mam spore wątpliwości co do rocznika auta, które będę potrzebował kupić w ciągu najbliższych 5-6 tygodni.
Czy powinny to być ostatnie wypusty DCI (2005, 2006r) czy zainwestować już w nowsze modele z silnikiem DXI.
Jeśli miałaby to być DXsiaczka, to pewnie z silnikiem o normie emisji spalin przynajmniej Euro 4. Bo po co płacić ok 10 tysięcy więcej za euro3, które napewno będzie samochodem bardziej skomplikowanym. Na wygodzie mi nie zależy, bo to ja będę jedynym kierowcą mojego ciągnika.
Za Premiumkę z 2006 roku DCi zapłacę ok 33- 37 tys zł (netto). Kilka przykładów z Allegro:
Premium 370 DCI, 2005r
http://otomoto.pl/renault-premium-370dc ... 71975.html
Premium 420 DCI, 2005r
http://otomoto.pl/renault-premium-2005r ... 43191.html
Gdybym zdecydował się na DXI z silnikami euro4, to samochód będzie droższy o kilkanaście tysięcy złotych. Cena oscylowałaby w granicach 52-57 tys złotych (netto). Kilka przykładów znalezionych na allegro:
Premium 450 DXI, euro4
http://otomoto.pl/renault-premium-450-d ... 79849.html
Premiumka 450 w automacie
http://otomoto.pl/renault-premium-450-T3664409.html
Premium 370 Dxi
http://otomoto.pl/renault-premium-370-d ... 91345.html
Za Renówki Euro 5 trzeba zapłacić około 70 tys złotych netto.
Przekopałem całe forum (kilkukrotnie). Najwięcej do myślenia dają mi posty Łukasza i Tigera. Tak samo jak ich oceny są bardzo dobre w stosunku do Premium Dxi, tak diametralnie różnią się przy modelach ze starszym silnikiem. Bardzo prosiłbym o opinie na temat tych samochodów, które wybrać, czy jest sens dopłacania pieniążków do silnika Volvowskiego, który będzie sporo droższy, a rocznikowo różnica wynosić będzie max 2 lata.
Mam pytanie dotyczące silnika 370 DXi z ostatniego linka do aukcji allegro. Czy to jest faktycznie silnik Volvo, czy ktoś tak sobie napisał, a w rzeczywistości to starsza jednostka montowana w starszych Renówkach?
Chciałbym dowiedzieć się również coś na temat spalania. Takie porównanie starszej DCI vs DXI.
No i generalnie, czy warto jest dopłacić tę różnicę pomiędzy obydwoma modelami. Auto ma służyć do pracy, ma jeździć i nie stać po warsztatach. Paliwo tankowane będzie tylko na jednej stacji (BP), więc tankowanie syfu mnie raczej niedotyczy.
Przepraszam za długość posta, jednak stoję przed podjęciem bardzo ważnej decyzji, i liczę na pomoc ludzi troszkę mądrzejszych niż ja.
Aha, zapomniałbym o najważniejszym. Czy jest to sprawdzona informacja, że samochody z 2006 roku spełniające normę emisji spalin euro3, przy naszych opłatach drogowych załapują się pod euro4 tak jak pisał Tiger? Jeśli tak, to wybór być może stanie się troszkę prostszy:
http://otomoto.pl/renault-premium-420-d ... 25479.html
Cena dosyć wysoka, jednak na w jakiejś perspektywie czasu do odzyskania na naszych drogach, jeśli załapuje się pod euro4.
Przepraszam za tasiemca, i proszę o konstruktywną wymianę poglądów.