Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Jazda w terenie
Post Wysłano: 19 lis 2013, 14:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Witam, tego typu tematu jeszcze jakoś nie widziałem dlatego zakładam - punktem wyjścia dla dyskusji jest jazda poza drogami utwardzonymi od podstaw - obsługa mechanizmów, technika jazdy, itd. itp.

Bezpośrednią przyczyną jest fakt że ostatnio "posadziłem" Stara 244 na podmokłym polu, a auto spokojnie powinno dać radę... Ostatnio napędy zapinał mi znajomy który jeździł Starem w wojsku, tym razem już takiej pomocy nie było... No i reduktora nikt nie zdołał zapiąć - po fakcie ktoś tam bąkał że napędów nie złącza się do przodu (cokolwiek to znaczy, bo po próbie ruszenia na wstecznym też się nie udało). Inne wątpliwości dotyczą choćby blokad mostów - kiedy są załączone? Bo coś mi mówi że nie od razu, tylko wtedy gdy zapalą się kontrolki - a one zapalić się czesto nie chcą, a jak już zapalą to nie chcą gasnąć...

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Post Wysłano: 20 lis 2013, 21:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

W starych klamotach do prawidłowego zblokowania mechanizmu różnicowego pomaga powolne przetoczenie pojazdu w przód albo w tył(aby dyfer zrobił pełny obrót).Włączenie zawsze powinno się odbywać przed wjazdem w ciężki teren-jeśli musimy to zrobić już na np. asfalcie-najlepiej ustawić pojazd na wprost do kierunku jazdy.Manewrowanie pojazdem z włączonymi blokadami wszystkich osi jest utrudnione,a na niepodatnym gruncie wręcz zakazane!!
Jak poznać ciężki teren?
Nie ma jednoznacznej recepty na to.
Podstawowa rzecz to znać zdolność terenową swojego pojazdu i swoje umiejętności.
Podłoże można rozpoznać również po roślinności rosnącej na nim.
Ważne jest planowanie trasy pod w/w wzgledem biorąc również pod uwagę-ukształtowanie terenu,ewentualna ilość miejsca na pojazd holujący(w razie draki)...nawet pogoda z kilku dni wstecz jest ważna...itp..itd...Zaplanować należy też trasę najłatwiejszą z założeniem,że zawsze któryś mechanizm może nam nie zadziałać.
Należy pamiętać,że nie ma takiego pojazdu,którego nie da się zakopać po dach i wyjedzie z każdej opresji....

Oczywiście wyżej opisane zasady opisują przejazdy typowo służbowe i typowymi pojazdami.


Post Wysłano: 21 lis 2013, 19:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sie 2009, 22:52
Posty: 206
Samochód: VW
Lokalizacja: Polska

Ja dodatkowo przed wjazdem w teren staram się dobrać taki bieg aby jechać możliwie szybko i aby na tym jednym biegu przejechać cały trudny odcinek... Kiedyś woziłem ziemie z budowy i warunki były ciężkie, źle dobrałem bieg i zanim zdążyłem zredukować to auto stanęło i już ponownie nie ruszyłem.... a pozatym to tak jak przedmówca napisał....


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: