Offline
Użytkownik
Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ
W starych klamotach do prawidłowego zblokowania mechanizmu różnicowego pomaga powolne przetoczenie pojazdu w przód albo w tył(aby dyfer zrobił pełny obrót).Włączenie zawsze powinno się odbywać przed wjazdem w ciężki teren-jeśli musimy to zrobić już na np. asfalcie-najlepiej ustawić pojazd na wprost do kierunku jazdy.Manewrowanie pojazdem z włączonymi blokadami wszystkich osi jest utrudnione,a na niepodatnym gruncie wręcz zakazane!!
Jak poznać ciężki teren?
Nie ma jednoznacznej recepty na to.
Podstawowa rzecz to znać zdolność terenową swojego pojazdu i swoje umiejętności.
Podłoże można rozpoznać również po roślinności rosnącej na nim.
Ważne jest planowanie trasy pod w/w wzgledem biorąc również pod uwagę-ukształtowanie terenu,ewentualna ilość miejsca na pojazd holujący(w razie draki)...nawet pogoda z kilku dni wstecz jest ważna...itp..itd...Zaplanować należy też trasę najłatwiejszą z założeniem,że zawsze któryś mechanizm może nam nie zadziałać.
Należy pamiętać,że nie ma takiego pojazdu,którego nie da się zakopać po dach i wyjedzie z każdej opresji....
Oczywiście wyżej opisane zasady opisują przejazdy typowo służbowe i typowymi pojazdami.