Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 sty 2013, 14:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 cze 2008, 2:55
Posty: 262
GG: 6263155
Samochód: Citroen Berlingo 2.0 HDI

A co powiecie koledzy na nowy typ sypialni firmy Wejkama? Zdjęcia pochodzą z oficjalnej strony firmy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Jak dla mnie super, chociaż mogło by to być trochę dalej wysunięte przez co materace byłby szersze, ale i tak myślę, że to lepsze niż zwykły kurnik.
http://www.wejkama.com/kabiny-sypialne.html
To ich strona i jest tam też oferta normalnych kabin. Oj rośnie konkurencja na rynku.

_________________
I Was Born To Be A Truck Driver.

B - 24 VIII 2004
C - 29 VIII 2009
Kurs Na Przewóz Rzeczy


Ostatnio zmieniony 12 lut 2013, 18:41 przez Lukassz, łącznie zmieniany 1 raz.
Wydzieliłem posty, bo to już ciężko kurnikiem nazwać :)


Post Wysłano: 03 sty 2013, 1:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 cze 2007, 12:28
Posty: 261
Lokalizacja: Głogów

Bardzo fajnie to wygląda :) Wcale bym się nie zdziwił jakby przy tej zabudowie były podwójne obsady :lol:


Post Wysłano: 04 sty 2013, 17:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 20:54
Posty: 213
Samochód: FSC Żuk A11B+Schmitz 1995r
Lokalizacja: Sobienie Jeziory WOT

A to na busach nie jeżdżą w podwójnych? :roll:
Co w tym dziwnego?

_________________
Ale pompa już pękła!


Post Wysłano: 04 sty 2013, 18:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Cytuj:
A to na busach nie jeżdżą w podwójnych? :roll:
Co w tym dziwnego?
Sam fakt podwójnej obsady w busie jest dla mnie dziwny.
Bardzo ciekawa jest ta zabudowa, jednak nie widziałem jeszcze nigdy na żywo autka z takim wynalazkiem.
Trzeba poczekac na opinie użytkowników.


Post Wysłano: 04 sty 2013, 21:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 cze 2008, 2:55
Posty: 262
GG: 6263155
Samochód: Citroen Berlingo 2.0 HDI

Tutaj reszta zdjęć, które przez nieuwagę nie pokazałem poprzednio.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oglądałem te wszystkie zdjęcia wnikliwie kilkanaście razy. Doszedłem do pewnych wniosków. Zanim do nich dojdę zacytuję co producent pisze na swojej aukcji allegro:
Cytuj:
Polecam nowość na rynku-kabinę sypialną dwuosobową,zamontowaną za samochodem.

Zaletą takiego montażu kabiny jest to że kierowca ma więcej przestrzeni do wypoczynku.

Może w takiej kabinie stanąć wyprostowany .

Zaletą jest też mniejsze spalanie samochodu przez zintegrowany z szoferką spojler górny.

W tego typu kabinie są bardzo duże schowki.

Jeden pod dolna leżanką (wymiary 210cm X 40 cm x 40 cm),drugi w górnym spojlerze w którym jest miejsce na lodówkę oraz na wiele różnych rzeczy potrzebnych w podróży.

Przy montażu dodatkowego ogrzewania nie ma potrzeby doprowadzania rury z ciepłym powietrzem do kabiny sypialnej gdyż jest tam otwarta przestrzeń .

Wykorzystując bardzo małą przestrzeń za kabiną można zrobić zabudowę na 8 europalet
http://allegro.pl/kabina-sypialna-dwuos ... 79246.html link do aukcji jakby ktoś chciał ją zobaczyć.


A więc jak dla mnie takie rozwiązanie to przede wszystkim większa przestrzeń i porządek w kabinie. Nawet jak maneli jest za dużo to zawsze można je wrzucić na wyro za siedzenia.
W tradycyjnym kurniku, rzeczy takie jak torba z ciuchami czy ręczniki ciągle emigrowały na dzień do kurnika, na noc do kabiny. Teraz można je trzymać na stałe albo nad kabiną albo pod łóżkiem.
Schowek pod dolnym wyrem może za obszerny nie jest, ale na pewno zmieści się w nim sporo prowiantu czy ciuchów. Ja bym w takim patencie pomyślał o dodatkowym akumulatorze postojowym. Choć w sumie wiadomo, że wszystko ma cenę większej wagi pojazdu.
W schowku na dachu spokojnie można umieścić lodówkę, trzymać tam sporą torbę podróżną czy laptopa kiedy wychodzi się choćby na stację zapłacić za paliwo. Nie wiem jak jest teraz ale sądząc po zdjęciach lodówka zasilana jest z zapalniczki w kokpicie. Producent mógłby tam podciągnąć zapalniczkę.
Co do łóżek to myślę, że na dłuższą metę spanie trochę jednak byłoby męczące biorąc pod uwagę fakt zwężenia na bokach, ale jestem ciekaw jak w praktyce to by wyglądało.
Ciekawi mnie też udźwig górnego łóżka.
To pierwsza kabina tego typu na rynku więc w następnej w tym miejscu.
Obrazek
Dołożyłbym większe schowki w rogach przy suficie. Nie przeszkadzałyby a dało by to więcej miejsca na rzeczy, co było by zbawienne w podwójnej obsadzie.
Jeżeli to prawda, że można się w niej wyprostować, to mamy w końcu dobre miejsce na przebieranie się.
No i pełnią szczęścia było by jeżdżenie takim patentem w pojedynkę.
Nie da się jednak ukryć, że takie coś to rewolucja i łącząc to z pojemnością schowków w nowym Renault Master to chyba zestaw najlepszy dla kierowcy.

I jedyne co do tego zestawu brakuje to tachograf by mieć czas w ogóle się położyć na takim łóżku.

Myślę też, że konkurencja nie będzie spała długo i Spojkar w niedługim czasie rozszerzy tę ofertę nie tylko dla lawet.
Obrazek
Obrazek

_________________
I Was Born To Be A Truck Driver.

B - 24 VIII 2004
C - 29 VIII 2009
Kurs Na Przewóz Rzeczy


Post Wysłano: 10 sty 2013, 20:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2013, 20:17
Posty: 2

Witam wszystkich serdecznie to mój 1-szy post na tym forum ;)

Ta zabudowa od wejkam-y do mastera III wygląda super ktoś się orientuje jakie wymiary mają leżanki jaka szerokość? tak na oko wygląda mi to na ok. 55cm

a o ile taka zabudowa z zewnątrz powiększa? chyba paki 10-cio paletowej z taką zabudową nie da rady zamontować ale z 8-mio paletową powinno być ok.

ciekawe jaka cena tego cuda czy z webastem i montażem zmieści się w 10kpln?


Post Wysłano: 10 sty 2013, 21:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 cze 2008, 2:55
Posty: 262
GG: 6263155
Samochód: Citroen Berlingo 2.0 HDI

Wymiarów nie znam, ale na allegro cena z montażem to równe 6500 PLN.

Jak widać konkurencja nie śpi i firma Markar też się wzięła za coś takiego. I choć łóżka wydają się szersze to chyba jednak wygląda to mniej atrakcyjnie, no i miejsca w środku zdecydowanie mniej.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
zdjęcia pochodzą z oficjalnej strony producenta

P.S. Taka wolna myśl do Admina, może by przenieść ten typ kabin do nowego tematu?

_________________
I Was Born To Be A Truck Driver.

B - 24 VIII 2004
C - 29 VIII 2009
Kurs Na Przewóz Rzeczy


Post Wysłano: 11 sty 2013, 11:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2013, 20:17
Posty: 2

Ta cena podwójnej kabiny od wejkam-y to bez webasto teraz doliczyć 3kzł za webasto to razem daje nam ok 9500zł co i tak wydaję się w miarę dobrą ceną bo kurnik od lamara z webastem i montażem kosztuje ok 6500zł. A w tej kabinie od wejkamy to mamy masę miejsca na graty pod leżanką i na dachu.


Post Wysłano: 23 sty 2013, 17:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 sty 2013, 16:11
Posty: 10
Lokalizacja: słubice/lubuskie

Witam wszystkich !!!! czytam was długo i postanowiłem się przyłączyć .W marcu podzielę się z wami spostrzeżeniami z wykonania i wygody zabudowy Wejkamy . Zaryzykowałem i postanowiłem ubrać masterka w taką zabudowę zobaczymy co z tego wyjdzie.
W ramach informacji cena 5300 zł netto , waga zabudowy + 40 kg więcej niż kurnik wysokość od ramy to 219 cm szerokość to 214 cm .
Pozdrawiam BUSIARZY


Post Wysłano: 24 sty 2013, 15:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 cze 2008, 2:55
Posty: 262
GG: 6263155
Samochód: Citroen Berlingo 2.0 HDI

Cytuj:
Witam wszystkich !!!! czytam was długo i postanowiłem się przyłączyć .W marcu podzielę się z wami spostrzeżeniami z wykonania i wygody zabudowy Wejkamy . Zaryzykowałem i postanowiłem ubrać masterka w taką zabudowę zobaczymy co z tego wyjdzie.
W ramach informacji cena 5300 zł netto , waga zabudowy + 40 kg więcej niż kurnik wysokość od ramy to 219 cm szerokość to 214 cm .
Pozdrawiam BUSIARZY
Witam kolegę na forum. Szczerze mówiąc swoim wpisem połechtałeś moją ciekawość. W sumie już nie mogę się doczekać relacji oraz oczywiście, jeśli była by taka możliwość, to także zdjęć.

Mój kolega też myśli o takiej zabudowie na Masterce, w której możliwe, że będzie śmigać w podwójnej obsadzie.

Z tego co napisałeś, waży to 40 kg więcej niż zwykły kurnik, ale biorąc pod uwagę fakt ile zyskuje się przestrzeni zarówno do wypoczynku jak i użytkowej (schowki), to chyba nawet nie jest to takie odczuwalne.

_________________
I Was Born To Be A Truck Driver.

B - 24 VIII 2004
C - 29 VIII 2009
Kurs Na Przewóz Rzeczy


Post Wysłano: 24 sty 2013, 16:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 sty 2013, 16:11
Posty: 10
Lokalizacja: słubice/lubuskie

Siema , 40kg to nie problem , postanowiłem zrezygnować ze schowka pod fotelami i stolika pod laptopa ( jego mi najbardziej szkoda ) na rzecz pojedynczego fotela aby swobodnie dochodzić do łóżka .Tylko zasłonka będzie musiała być obowiązkowo. Fotki masz zapewnione!!!


Post Wysłano: 11 lut 2013, 17:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sty 2011, 0:38
Posty: 16
GG: 0
Samochód: Ford Transit
Lokalizacja: TK

Dziś znalazłem ciekawą propozycję dwuosobowej kabiny sypialnej do busa (master III, movano III). Choć jeszcze nieco nie dopracowana to jest rewelacyjną alternatywą dla kurników. Moim zdaniem rozwiązanie ciekawsze niż LAMAR (schowki pod łóżkiem i nad kabiną). Można ją obejrzeć na www.wejkama.com. Co o niej sądzicie?
P.S. NIE JEST TO REKLAMA FIRMY. SAM JESTEM UŻYTKOWNIKIEM BUSA.
Pozdrawiam lopez-ck.

_________________
Pilotaż transportów ponadnormatywnych, organizacja przejazdu, zezwolenia, pilotaż policji, demontaż infrastruktury,transport krajowy i międzynarodowy, transport pojazdów.
mobile: +48 501 695 547; e-mail: jaroslaw.novapilot@gmail.com
Transport to usługa, nie przysługa!


Post Wysłano: 11 lut 2013, 20:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 167
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster, 1xDokker

Bardzo ciekawa alternatywa dla "kurnika" .

Z tego co widzę na stronie firma MARKAR w swojej ofercie ma podobną zabudowę choć nie tak wypasioną.

Napewno to rozwiązanie jest dużo praktyczniejsze pod względem mieszkania (podwójne łóżko, schowek).
Do plusów można dodać też łatwiejsze wejście.

Do minusów:
- mniejsza powierzchnia do spania
- myślę też, że taka zabudowa nie na da się do aut z wysoką zabudową

Ciekawi mnie jak wygląda porównanie z tradycyjną kabiną sypialną
- cena / waga - bo to dość istotne elementy.
Dopiero wtedy będzie można to podsumować.


Post Wysłano: 11 lut 2013, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lip 2011, 21:38
Posty: 67
GG: 2371800
Lokalizacja: Warszawa

Panowie, tutaj dyskusja o tych kabinach była:

viewtopic.php?f=98&t=6626&hilit=kurnik&start=100


Post Wysłano: 11 lut 2013, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 sty 2013, 16:11
Posty: 10
Lokalizacja: słubice/lubuskie

dokładnie . I tam masz podane wymiary cene i porównania wagowe.


Ostatnio zmieniony 11 lut 2013, 21:31 przez Lukassz, łącznie zmieniany 1 raz.
Połączyłem tematy.


Post Wysłano: 12 lut 2013, 12:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sty 2011, 0:38
Posty: 16
GG: 0
Samochód: Ford Transit
Lokalizacja: TK

Przepraszam wszystkich za zrobienie małego bałaganu. :oops:
p_filip89- Czy w kurniku jest aż tyle miejsca? Generalnie i tak wszystkie cenne rzeczy "spały" ze mną na górze, więc różowo nie było. Wydaje mi się jednak, że ze względu na koszt, o taką zabudowę pokuszą się jedynie właściciele aut, którzy sami jeżdżą. Mam nadzieję, że się mylę, ale znając naszych przewoźników raczej nie. Z mojej strony wielkie TAK dla takiego rozwiązania.

_________________
Pilotaż transportów ponadnormatywnych, organizacja przejazdu, zezwolenia, pilotaż policji, demontaż infrastruktury,transport krajowy i międzynarodowy, transport pojazdów.
mobile: +48 501 695 547; e-mail: jaroslaw.novapilot@gmail.com
Transport to usługa, nie przysługa!


Post Wysłano: 13 lut 2013, 1:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Gdzie tam można spokojnie stanąć, bo nie widzę? Chyba jak się wjedzie do schowka pod dolną leżanką...?!
Generalnie to jakość wykonania nie powala, za taką kasę spodziewałbym się czegoś wykończonego trochę porządniej. Metal, brzydkie łączenia, oświetlenie - hmmm, można by to zrobić ładniej, tak bardziej "domowo", bo jak na razie to wygląda jak jakaś wnęka warsztatowa....
Choć sam również czekam na tą marcową recenzję :]

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 13 lut 2013, 2:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 maja 2008, 13:29
Posty: 434
Samochód: Scania R420

Według mnie pospolity że tak się wyrażę kurnik Lamara będzie bardziej komfortowy niż ten nowy, innowacyjny model, jeśli mówimy o pojedyńczej obsadzie. Ogólnie to nie wyobrażam sobie busiarzy w podwójnych obsadach (jeśli chodzi o mnie). Lekkie przegięcie to jest. Domniemywam że mniej opłacalne, jeśli mówimy o zarobkach z km, no chyba ze jadą na 2 mies, i miejsca dla dwóch dorosłych facetów nie do ogarnięcia, dodając że każdy musi się zapakować na te 3tyg (jeśli mówimy o typowej międzynarodówce) sam wiem jak wygląda "nasz" Master w trakcie trasy w pojedyńczej obsadzie. Schowki na zewnątrz, pod fotelami, podłoga przy fotelu i fotel z najpotrzebniejszymi rzeczami i jakimś jedzonkiem w drodzę jest zajęty. Nie jestem sobie w stanie wyobrazić 2 gości, szok. Dodatkowo wydaje mi się że na tych zdjęciach szerokość leżanki jest dramatycznie mniej komfortowa niż kurnik w którym śpię rozwalony jak chce, wyścielony pościelą poduchami, jak w domu. Co prawda nie użytkowałem tego nowego modelu, ale na pierwszy rzut oka odnoszę wrażenie że zwykły kurnik będzie bardziej praktyczny. Praktyczny też z tego względu że można tam również trochę rzeczy schować, tych cennych jak laptop, komórki itp w momencie kiedy odchodzimy od samochodu, nawet w dzień. Dodatkowo wizualnie ten przód jest jakiś "goły". Aha, no i jeszcze nie wiem jak wy, ale dla mnie w fajną chłodną noc pójście do kurnika z lapkiem i piwkiem na górę daje poczucie odpoczynku od tej "kabiny" , a tak cały czas za sterem. Jest to oczywiście moja subiektywna opinia, ale czekam na recenzje posiadaczy :wink:

_________________
Ciężki Transport Międzynarodowy


Post Wysłano: 13 lut 2013, 12:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

nie widzę sensu zastosowania tych przeróbek, dla mnie podwójna obsada w ciężarówce była uciążliwa, a co dopiero spanie w takiej klatce dla ptaków. Ale jak znam nasze realia znajdą się firemki które to pozakładają i wyślą jakiś idiotów którzy będą sie kisić w tym ustrojstwie. jedyne na co bym sie zgodził to wyjazd z tą panią z pierwszych zdjęć :lol:


Post Wysłano: 13 lut 2013, 14:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 cze 2008, 2:55
Posty: 262
GG: 6263155
Samochód: Citroen Berlingo 2.0 HDI

Nie będę w zaparte bronił tej zabudowy, ale chce racjonalnie spojrzeć na innowacyjność tego rozwiązania.
Zakładam, że kilku miesiącach jazdy w pojedynczej obsadzie na pewno rozmiary łóżka byłyby uciążliwe z powodu braku swobody w nogach i głowie. Ale gdyby połączyć patent Wejkamy z szerokością Spojkara to myślę, że byłoby znośnie.

Na plus wychodzi jednak reszta.
Kimając na dolnym kojo ma się widok na kabinę a nawet na otoczenie z zewnątrz, co przy zwykłym kurniku jest ograniczone. Bo jak śpisz nad kabiną to nie masz podglądu na to co się dzieje na dole.
Dla pojedynczej obsady lepsza przestrzeń życiowa i zero kombinacji z montażem ogrzewania postojowego.
Przy spaniu na górnym łóżku, dolne staje się super schowkiem.

Nie zapominajmy, że to są dopiero pierwsze modele i w przyszłości na pewno będą zmodernizowane, bardziej dopracowane z większą ilością udogodnień.

A wyobrażacie sobie taki patent z globem jak w normalnym kurnikiem? Czyli coś na kształt kabiny w stylu TopLine. To by było coś i nawet znośnie w podwójnej obsadzie.

_________________
I Was Born To Be A Truck Driver.

B - 24 VIII 2004
C - 29 VIII 2009
Kurs Na Przewóz Rzeczy


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: