map&guide Truck Navigator
Map&guide to lider na rynku transportowym w dziedzinie oprogramowania do planowania i kalkulacji zadań przewozowych, dystrybucyjnych, zarówno dla transportu ciężkiego jak i dostawczego. Ponad 50.000 użytkowników w Europie korzysta z tych rozwiązań. W Niemczech i w krajach Beneluxu, map&guide jest absolutnym liderem, a stosowanie rozwiązań jest rekomendowane przez niemieckie Ministerstwo Finansów oraz BGL, Stowarzyszenie Niemieckich Przewoźników Drogowych.
Mosty zbyt wąskie, a tunele za niskie dla ciężarówek? Tego typu pomyłki podczas planowania trasy przejazdu zestawu transportowego kosztują kierowców wiele nerwów, a przewoźników – jeszcze więcej pieniędzy. Na dodatek głos z urządzenia do nawigacji mówi, że trzeba skręcić w lewo, ale nie mamy pewności, że to na pewno ta ulica, o którą chodzi. Tego typu problemy mają rozwiązać najnowsze funkcje, o które zostało poszerzone oprogramowanie map&guide truck navigation firmy Planung Transport Verkehr z niemieckiego Karlsruhe.
Z większości urządzeń nawigacyjnych kierowcy dowiadują, się iż mają w określonym miejscu „
skręcić w lewo lub prawo” albo „
trzymać się lewej lub prawej strony jezdni”. Dzięki zawartej w najnowszej wersji
map&guide truck navigation aplikacji
Text2Speech, informacja ma następująca treść: „
skręć w lewo w Queen Street”, co jest znacznie bardziej precyzyjnym określeniem. To samo dotyczy dróg poza miastami, np. „
skręć w prawo na A8 Monachium-Stuttgart”. Komunikaty głosowe podają teraz również orientacyjne czasy dojazdu do celu.
Wszystkie te funkcje mogą być dostępne w komputerze osobistym lub w pokładowym urządzeniu GPS.
Jeżeli pojazd ma specyficzne cechy, które uniemożliwiają jego wjazd do niektórych miejsc, trasa przejazdu zostanie tak zaplanowana, by omijać mosty, tunele, ulice, czy całe dzielnice, w których poruszanie zestawu transportowego jest zakazane lub po prostu niemożliwe. Wszystko to za sprawą edytora trasy, zawartego w oprogramowaniu w module RoadEditor2RRY. RRY jest typowym modułem z danymi, które mogą być odczytywane przez zwykłe urządzenie nawigacyjne.
W najnowszej wersji oprogramowania jest możliwa integracja indywidualnych danych adresowych z elementami systemu nawigacyjnego. Na przykład POI-Importer (POI – Points of Interest – ważne miejsca, jak urzędy, kina, kawiarnie, muzea itp.) dokonuje konwersji geokodowanych danych adresowych przy użyciu oprogramowania map&guide, dzięki czemu użytkownicy oprogramowania
map&guide truck navigation mogą gromadzić i zarządzać danymi adresowymi.
Pozostałe nowe dodatki do oprogramowania zawierają alarmy o przekroczeniu przez ciężarówkę dozwolonych prędkości lub alarmy dla kierowcy o zbliżaniu się do miejsc kontroli radarowej. Nie we wszystkich krajach jest to prawnie dopuszczalne, dlatego ostrzeżenia przed radarami są dostępne dla: Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Austrii, Andory, Belgii, Finlandii, Włoch, Holandii, Polski, Norwegii, Szwecji i Słowenii.
W tym roku weszła na rynek wersja 6 doskonałego systemu nawigacji GPS jakim jest map&guide Truck Navigator.
System oparty jest na najnowszym materiale mapowym
firmy Navteq oraz oprogramowaniu
firmy map&guide, w którym wykorzystano wieloletnie doświadczenie firmy dotyczące rozwiązań dla transportu i spedycji. W szczególności należy zwrócić uwagę na fakt, że oprogramowanie może współpracować zarówno z odbiornikiem GPS podłączonym do Notebooka, jak również przy wykorzystaniu PDA.
System jest liderem w oprogramowaniu nawigacyjnym. Posiada w sobie ograniczenia dotyczące samochodów ciężarowych, tj. wysokości wiaduktów, obciążenia maksymalne, drogi jednokierunkowe, wysokości skrajni.
TRUCK NAVIGATOR I FLEET NAVIGATOR
to profesjonalne rozwiązania dla transportu i spedycji. Oprócz klasycznej nawigacji umożliwiają także planowanie trasy przed realizacją zadania transportowego. Podstawowa różnica polega jedynie na tym, że w Truck Navigatorze możemy dodatkowo wykorzystywać zawarte w nim ograniczenia dotyczące przejazdu po drogach, po których dopuszczalne jest poruszanie się pojazdów o masie całkowitej powyżej 3,5t .
Zastosowane rozwiązania w przypadku stosowania PC / Notebooka pozwalają także na zaplanowanie trasy od punktu początkowego do punktu końcowego.
W przypadku zastosowania rozwiązania na Pocket PC/PDA, możemy zainstalować mapy szczegółowe państw oraz przeglądową mapę Europy. Doskonale do takiego rozwiązania nadaje się
MIO PDA z GPS - em. - np.
MIO P360 lub
MIO P560
Bardzo przyjazny interfejs oprogramowania pozwala na intuicyjne działanie i korzystanie z tego rozwiązania.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE :
Pocet PC /PDA > PDA z Microsoft Windows Mobile 5 lub wyższy , minimum 64 MB RAM
(w przypadku instalacji wszystkich map niezbędne min 1GB pamięci )
Odbiornik GPS ( NMEA 0183 wersji 2.0 lu wyższej )
W przypadku instalacji na PC Notebooku możliwość instalacji z systemem operacyjnym Windows XP.
Od nowej wersji 6.0 Truck Navigatora, możliwa będzie instalacja w systemie Windows VISTA.
Cena produktu :359 EURO Netto
Bardzo dobry program oraz mapa - polecam każdemu, wg mojej oceny - Nr 1 spośród wszystkich tego typu map.
Miałem przyjemność testować
wersję 5.5 nie zawiodła mnie nigdy. Testy
były robione na MIO P550.
W celach informacyjnych :
wyszperał dla Was z netu - ziemalok