Witam, chciałbym podpiąć fanfare (sygnał pneumatyczny) do Mana tgl z 2014 roku.
Pod względem elektrycznym nie ma problemu ponieważ podepne się pod sygnał dźwiękowy, ale nie wiem pod który przewód wpiac się pod maską żeby było bezpiecznie...
Tutaj zdjęcie "rozdzielacza" pod który myślę że dało by się podpiąc.. https://zapodaj.net/8df8969e2c579.jpg.html
Moze jestem w błędzie ale trąby czy halogeny muszą mieć swoją oddzielną instalacje elektryczną.Tzn.zasilanie , bezpiecznik,włacznik.Żebyś mógł bezproblemowo rozłączyć trąby od klaksonu i odwrotnie.Czasem dobrze jest dać kawałek przewodu o większym przekroju tuż przed trąbami.w celu stworzenia takiego małego magazynu powietrza.ale to tylko w przypadku gdyby marnie grały.
Kurcze myślałem że najłatwiej "prąd" będzie wziąść z elektrycznego klaskonu i wtedy by było super bo trąby zalączaly by sie przyciskiem od seryjnego klaskonu...
Fanfary chce umieścić pod maską także myslalem że ktorys z tych przewodów co zrobiłem zdjęcie by się nadal do tego celu?
Kurcze myślałem że najłatwiej "prąd" będzie wziąść z elektrycznego klaskonu i wtedy by było super bo trąby zalączaly by sie przyciskiem od seryjnego klaskonu...
Fanfary chce umieścić pod maską także myslalem że ktorys z tych przewodów co zrobiłem zdjęcie by się nadal do tego celu?
fanfary będziesz załączał przyciskiem od klaksonu tylko musisz mieć wyłącznik dzięki któremu w każdej chwili je odłączysz.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Widzę że w tglu pod ten rozdzielacz pod pompką sprzęgła idzie cienki przewód lub zdjęcie tak przekłamuje
Normalnie tam jest przewód 9mm a na zdjęciu wygląda na 6 mm
Kup trójnik i pod tem przewód się wepnij.
Co do elektryki masz dwa sygnały elektryczne od jednego odepnij kabel i tam się podłącz.
Kolego MAN chodzi Ci o ten cienki przewód który wchodzi do tego plastiku na którym napisane jest VDO?
Ten pod tymi dwoma które są spięte trytyką? (jeden z nich zakończony jest taką czerwoną zaślepka)
Od czego to będzie przewód?
Sygnał znalazłem po drugiej stronie, da się dokupić wtyczke żeby wpiac się w kostkę która idzie do sygnału i nie ciąć instalacji?
Tam generalnie są trzy przewody jak tak patrzę jeden cienki wchodzi do plastiku VDO, drugi gruby z jakąś naklejka i numerem i trzeci cienki idzie tak z prawej strony tego grubego, to który z tych trzech?
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Tak to ta kostka z napisem vdo
Jeśli to jest przewód 6 mm to możesz się w niego wpiąć lub odkręcić tą metalową zaslepke po prawej.
Z tej kostki idzie zasilanie powietrzem do fotela
Po prawej stronie na wysokości pasażera masz takie czarne plastyki tam wychodzą kable z kabiny do trąbki
Znajdź po numerach kabli sobie te kabelki i tam się wepnij
A podpowiesz jakie tam jest ciśnienie?
Ile atmosfer?
Bo z tego co czytałem to te fanfary pracują na ciśnienie
6-10,5 atmosfery?
Żeby nie rozerwalo w nich membrany przy pierwszym uzyciu
Rejestracja:22 wrz 2013, 15:58 Posty: 449
Lokalizacja: OB
Z 3 miesiące temu podłączyłem trąby do Volva, na osobnym elektrozaworze, na tej samej zasadzie co Ty. Tydzien temu upaliło styk obrotowy w kierownicy, sam nie wiem czemu, może za duży prąd elektrozaworu? Podobno dobrze jest puścić to przez osobny przekaźnik i osobny włącznik - jak rozumiem Twoja będzie załączana jak orginał, przez przycisk w manetce?
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Bo powinny być odlaczone elektryczne trąbki, maksymalnie jedna zostawiona podłączona.
Poto aby pobór prądu nie był większy od oryginalnych trąbek.
Normalnie powinno się zrobić przełącznik trąbka elektryczna / pneumatyczna
Na skróty można podłączyć tak jak napisałem, nie zapominając odłączyć przynajmniej jednej trąbki elektrycznej
Mam prośbę, chwała Ci że ogarniasz Many i znasz je po numerze kabli, ale zlituj się i zacznij ogarniać język Polski.
Nie jestem orłem z naszego pięknego języka, ale twoje posty palą mi oczy i nie tylko mi.
Zero interpunkcji, przecinków itp
U, rz, i ch to już całkowicie....
Jeżeli nie zaczniesz pisać poprawnie postów, będą one kasowane.
_________________ STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 8 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę