Dla Forda większe znaczenie ma obecnie popularność jego samochodów osobowych niż ciężarowych. Warto jednak pamiętać, że już około 1900 roku Henry Ford budował pojazdy dostawcze, a w latach 70. firma była trzecim co do wielkości producentem ciężarówek w USA - po Navistar International i Macku.
Wprowadzając w 1990 roku na rynek serie trucków
CLT i
LTL 9000 Aeroforce, Ford zapoczątkował produkcję ciężarówek o sylwetce aerodynamicznej. W 1996 roku pojawił się Aeromax 9500, ciężki ciągnik klasy 8. Tym modelem Ford wypełnił lukę na rynku, istniejącą co najmniej 25 lat. Przy parametrze długości BBC wynoszącym 3,1 m Aeromax zasłużenie znalazł się w grupie "long noses".
W przedstawionym modelu Ford oferuje kilka wariantów wyposażenia wnętrza kabiny, m. in. "Prestige" (klasa średnia) oraz "Ultimate" (klasa najdroższa) - z telefonem komórkowym, CB, systemem stereo Hi-Fi i klimatyzacją.
DANE TECHNICZNE:
Producent: Ford Motor Company, przedsiębiorstwo koncernu General Motors, Louisville (Kentucky), USA
Model: A/AT 9522 Aeromax
Konfiguracja: 4x2 (A), 6x4 (AT) ciągnik z silnikiem przed kabiną
Silnik: Caterpillar C-10 moc 305 KM (279 kW), Cummins M 11 Plus, M 11 ESP Plus moc od 280 do 400 KM (206 do 294 kW), albo
Detroit Diesel moc do 500 KM (368 kW)
Skrzynia biegów: manualna Eaton (10 biegów)
Resorowanie: resory piórowe, na życzenie resory paraboliczne
Rama: kratownica, podłużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe lub stalowe
Hamulce: bębnowe, seryjny ABS
Ciężar całkowity: powyżej 15 ton
w USA klasa 8
Udźwig całkowity: do 56,6 ton
Rok produkcji: 1998