kolego cyryl
ten sam silnik kraz stosuje od xxx lat teraz nazywa sie jamz238DE-2 i niby spełnia euro 2 oraz ma turbine i 330KM a nie 240 pozatym to ten sam silnik co x lat temu montowany w krazie 255
kraz 255 czyli najbardziej znany z krazów ma silnik v8 ten właśnie jamz 238 bez tego DE-2 (jest wolnossący i nie spełnia żadnej normy emisji spalin)
kraz 255 jest stosunkowo starym autem łatwodostępnym (ma ich dużo motodemont i nasza AMW)produkowanym od bodajrze końca lat 70 (napewno w 1980 już je produkowano i to z tym silnikiem) i generalnie jeśli o nim myślisz w miare nowy tzn jaki jest stary ??
ja przekopałem internet i z moich badań wynika że jedynym krazem jaki miał rzędowy silnik był 214 który jest nie do kupienia........nigdzie go nie ma nawet jeśli gdzieś sie znajdzie to pewnie będzie droższy niż 255 bo jest zabytkiem... to był 2 suw diesel bardzo dużo palił jak to 2 suw i już nikt go nie używa........
dla ścisłości dodam że 256 (fabryczna wywrotka na normalnych niebalonowych kołach o ładowności 15 ton) też ma ten sam silnik i obecnie na stronie dilera kraza nie masz możliwości wyboru innego silnika niż widlasty ........
jeśli się myle przepraszam ale jestem fanem tego autka i wydaje mi sie że w tym przypadku mam racje kolega nie kupi nigdzie kraza z rzędowym silnikiem...nawet gdyby chciał to chyba że pojedzie na ukraine i poszuka
PS no właśnie ja też słyszałem że w tym aucie za szybkie puszczenie sprzęgła może kończyć sie od razu jego rozwaleniem ( w większości starych ciężarówek też sie niszczy ale mniej raczej zdławi silnik i załapie)