Autor
Wiadomość
Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 24 wrz 2008, 0:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Zdjęcie chyba do góry kołami ponieważ zadaniem mostu portalowego jest zwiększenie prześwitu a nie zmniejszenie, chyba że to konstrukcja do specyficznych zastosowań np.obniżenie skrzyni ładunkowej tak jak w przednionapędowym transicie blaszaku gdzie wprawdzie nie oś napędowa ale tylnia belka jest zrobiona w tym stylu.Zastanawia mnie tylko brak mechanizmu różnicowego jest tylko coś na podobieństwo flanszy chyba że tą funkcję przejeły przekładnie planetarne w piastach?


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 24 wrz 2008, 8:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Zdjęcie chyba do góry kołami ponieważ zadaniem mostu portalowego jest zwiększenie prześwitu a nie zmniejszenie, chyba że to konstrukcja do specyficznych zastosowań np.obniżenie skrzyni ładunkowej tak jak w przednionapędowym transicie blaszaku gdzie wprawdzie nie oś napędowa ale tylnia belka jest zrobiona w tym stylu.Zastanawia mnie tylko brak mechanizmu różnicowego jest tylko coś na podobieństwo flanszy chyba że tą funkcję przejeły przekładnie planetarne w piastach?
Bo to jest most portalowy do autobusu miejskiego niskopodwoziowego gdzie się liczy jak najniszy poziom podłogi a nie prześwit podwozia

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 24 wrz 2008, 9:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Most portalowy to właśnie taki jak na zdjęciu powyżej, ten jest akurat z autobusu z wieżową zabudową silnika, np. Solaris Urbino, Neoplan TD. Widać że półosie nie napędzają bezpośrednio kół, tylko przez przekładnie, w autobusie po to żeby obniżyć podłogę, a w np. Pradze odwrotnie, żeby podwyższyć prześwit. Dodatkowo ten akurat most ma nierównej długości półosie, bo skrzynia biegów jest po prawej stronie i wał napędowy zajmowałby za dużo miejsca i za bardzo by się wyginał na przegubach.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 24 wrz 2008, 18:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Czyli wnioskując ze zdjęcia słusznie napisałem że ta konstrukcja może mieć na celu obniżenie podłogi natomiast że w autobusie to nie wiedziałem, bardziej stawiałbym na zastosowania komunalne.No ale o autobusach mam blade pojęcie [ potrafię obsługiwać kasownik w zakresie podstawowym].


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 06 paź 2008, 15:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lip 2007, 15:53
Posty: 195

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 08 paź 2008, 20:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lis 2007, 12:10
Posty: 6
Lokalizacja: gd

Swieze zdjecia z działań w lesie , PRAGA V3S.

Obrazek

Obrazek


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 09 lut 2009, 11:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Pragi z dłużycą nie widziałem już całe wieki. W moich okolicach to przede wszystkim Stary 244 i 266 albo Many, Scanie, Volva. A jak jest z eksploatacją Pragi na co dzień, psuje się czy nie, jak z częściami zamiennymi?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 09 lut 2009, 17:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2009, 14:33
Posty: 59
Lokalizacja: Piękny Kraków

Cytuj:
A jak jest z eksploatacją Pragi na co dzień, psuje się czy nie, jak z częściami zamiennymi?

Prosta konstrukcja nie sprawia większych problemów przy średnim eksploatowaniu silnika jak i innych podzespołów.Części zamienne dostępne są na rynku bez problemów ..Pragi produkowano do 2006 r.

_________________
dziękuje za uwagę

kat. B 14.04.2011
kat. C 21.03.2017
kat CE loading...


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 09 lut 2009, 19:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2008, 20:50
Posty: 8
GG: 0
Samochód: praga V3S dłużyca

Moja Praga jest codziennie eksploatowana w terenie górzystym, bardzo dobrze się spisuje w tych warunkach. Psuję się jak każde auto, ale dbam o nią. Wszystkie usterki usuwam na bieżąco, nie dopuszczam do powazniejszych awarii. Z częściami nie mam problemu ponieważ mieszkam niedaleko Czech i tam jest dostępne wszystko czego potrzebuję. Kiedyś można było zaopatrzyć się w Trzciance lub w Poznaniu i w byłych OTL-ach.


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 09 lut 2009, 20:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Ma ktoś może foty pragi, nie znam konretnego modelu. Auto to jest przystosowane do komunalki(identyczne funkcje jak unimog, z przodu , z tyłu doczepiane różne ustrojstwa). Wielkość troszkę mniejsza od merca, malutki "dziób" z przodu.


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 10 lut 2009, 12:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Cytuj:
Pragi produkowano do 2006 r.
Niesamowite, nie przypuszczałbym że tak długo. A czy w tych ostatnich egzemplarzach były jakieś znaczące zmiany, ulepszenia? I czy jakiś samochód obecnie zastąpił Pragę V3S?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 10 lut 2009, 17:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2009, 14:33
Posty: 59
Lokalizacja: Piękny Kraków

Sprawa wygląda jak w przypadku naszych Jelczy czy Starów..Produkowano je głównie na potrzeby wojskowe.

_________________
dziękuje za uwagę

kat. B 14.04.2011
kat. C 21.03.2017
kat CE loading...


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 10 lut 2009, 18:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 cze 2007, 14:11
Posty: 639
GG: 2158946
Samochód: Fiat CC 700 31PS
Lokalizacja: DK1 SPS

Takie moje pytanie bo wiem, że później niejaka firma VOP produkowała model Pragi V3S-czy nadal jest tam montowana czy to właśnie w 2006 roku VOP zaniechał produkcji tego trucka :?:

_________________
B-8.12.2010
C-6.02.2013
C+E-23.07.2013
KW-11.03.2013


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 10 lut 2009, 19:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:09
Posty: 67
GG: 0
Samochód: TATRA TERRNo1
Lokalizacja: Nowy Sącz

obecnie produkcję Pragi przejeła Tatra. Jest taki model T810 z kabiną i silnikiem renault, skrzynia biegów, mosty Praga. Jest to produkowane wyłącznie na potrzeby wojska.


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 10 lut 2009, 20:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 18:37
Posty: 113
GG: 0

Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 10 lut 2009, 21:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Kolego dokładnie taka jak ta żółta praga,
dzięki pomogłeś :wink:


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 10 lut 2009, 23:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2008, 20:50
Posty: 8
GG: 0
Samochód: praga V3S dłużyca

W latach dziewięćdziesiątych Czesi montowali w Pragach V3S silniki od Avi Turbo, ale były za słabe i nie wytrzymywały. Akumulatory były umieszczone obok zbiorników na powietrze a nie pod siedzeniem kierowcy, wtedy były siedzenia pneumatyczne. Było również wspomaganie kierownicy oraz reflektory znajdowały się w zderzakach . W skrzyni biegów znajdował się czujnik do światła wstecznego biegu. Pozdrowienia :)


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 26 kwie 2009, 9:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lis 2007, 12:10
Posty: 6
Lokalizacja: gd

Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 27 kwie 2009, 11:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Do kiedy takie Pragi były używane w wojsku?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: