Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 lis 2009, 19:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Witam.
Koledzy powiedzcie mi troche o nowszych wywrotkach Mana, mowie o modelu TGA. Chodzi mi glownie o najwieksze wady i zalety tych aut z poprzednimi modelami. Chodzi o wywrotki 3-osiowe, np 26-410. Kupa kaski takie autko kosztuje wiec w gre wchodza pierwsze lata produkcji tego nowego modelu, rok 2004np. Slyszalem ze nie warto kupowac pierwszych rocznikow bo masa wad elektroniki jest... Moze wiecie jak to jest z poprzednimi modelami, do 2002 wychodzily chyba te MAniki FE, np FE 410, one mialy ulepszony silnik, jeden zawor wiecej na cylinder czy cos... Przed modelemi FE nie wiem jak sie nazywala poprzednia seria tych wywrotek... Ogolnie kazdy mowi ze TGA w wywrotkach budowlanych to lipa, moze cos wiecie na ten temat... Jesli rzeczywiscie tak jest to juz lepiej kupic jakis rocznik 2000 czy cos takiego i miec twarde auto a nie stale awarie...
Dzieki za pomoc:-)


Post Wysłano: 17 lis 2009, 19:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Jeśli miałbym Ci doradzić na podstawie tego co widze na drodze to pomyśl nad poprzednikiem tga, u mnie najwięcej tego jeździ więc chyba coś w tym jest, oczywiście mówie o kiper-solówka.


Post Wysłano: 18 lis 2009, 11:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
Witam.
Koledzy powiedzcie mi troche o nowszych wywrotkach Mana, mowie o modelu TGA. Chodzi mi glownie o najwieksze wady i zalety tych aut z poprzednimi modelami. Chodzi o wywrotki 3-osiowe, np 26-410. Kupa kaski takie autko kosztuje wiec w gre wchodza pierwsze lata produkcji tego nowego modelu, rok 2004np. Slyszalem ze nie warto kupowac pierwszych rocznikow bo masa wad elektroniki jest... Moze wiecie jak to jest z poprzednimi modelami, do 2002 wychodzily chyba te MAniki FE, np FE 410, one mialy ulepszony silnik, jeden zawor wiecej na cylinder czy cos... Przed modelemi FE nie wiem jak sie nazywala poprzednia seria tych wywrotek... Ogolnie kazdy mowi ze TGA w wywrotkach budowlanych to lipa, moze cos wiecie na ten temat... Jesli rzeczywiscie tak jest to juz lepiej kupic jakis rocznik 2000 czy cos takiego i miec twarde auto a nie stale awarie...
Dzieki za pomoc:-)
Przed TGA i FE była seria F2000. Silnik o mocy 410 koni montowany w FE później montowano także w TGA.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 19 lis 2009, 0:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 16:04
Posty: 123
Lokalizacja: MIELEC

Sypią się skrzynie biegów :lol:

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 19 lis 2009, 1:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Przed TGA i FE była seria F2000. Silnik o mocy 410 koni montowany w FE później montowano także w TGA.
Dzieki, a wiesz moze czym sie wlasnie silniki glownie roznily w F2000 i FE i jakie lata produkcji przypadly mniej wiecej na F2000 i FE? Tam jakos jeden zawor przypadal na cylinider wiecej i jakis niby nowoczesniejszy silnik mial byc w FE, i teraz jeszcze jedno: jesli chodzi o 3osiowe wywrotki to MANy o DMC 26 sa krotsze o 40cm od tych o DMC 27, zwrocil mi na to keidys uwage handlarz a ja sam zmierzylem i rzeczywiscie, laczna dlugosc mana np 26-410 jest mniejsza o ok 40cm niz MAN 27-410... Z tymi F2000 to jest prosto bo model na drzwiach kabiny mowi o DMC i mocy, np 26-464, ale przy FE jest tylko moc, np FE 410, zeby zobaczyc DMC to tylko trzeba w dowod patrzec pewnie, tak? Czyli ogolnie w TGA tak max z 2004 roku jednak nie warto sie pchac... myslalem, ze to tylko takie gadanie ze TGA sie psuja i ze to tylko dotyczy ciagnikow a nie wywrotek bo tutaj nadal auto musi byc bardzo twarde i niezawodne...


Post Wysłano: 19 lis 2009, 8:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Z tymi F2000 to jest prosto bo model na drzwiach kabiny mowi o DMC i mocy, np 26-464, ale przy FE jest tylko moc, np FE 410, zeby zobaczyc DMC to tylko trzeba w dowod patrzec pewnie, tak?
To i to to jest FE tylko zmienili oznaczenie na dzwiach bo literki brali od TGA do przyklejenia na drzwiach
FE to jest F2000 EVOLUTION
silniki 410 i 460 są to cztero zaworowe na jeden cylinder oznaczenie w FE 414 i 464 tak gdzieś od 1999 roku w zwysz. Te same silniki były stosowane w TGA

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 19 lis 2009, 13:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
To i to to jest FE tylko zmienili oznaczenie na dzwiach bo literki brali od TGA do przyklejenia na drzwiach
FE to jest F2000 EVOLUTION
silniki 410 i 460 są to cztero zaworowe na jeden cylinder oznaczenie w FE 414 i 464 tak gdzieś od 1999 roku w zwysz. Te same silniki były stosowane w TGA
Rozumiem, mi ktos kiedys mowil ze silnik jest nowoczesniejszy w EVO i to juz praktycznie ostatnia wywrotka z MANa ktora warto kupic bo TGA to juz nie za bardzo... Widze, ze glownie pewnie tutaj sa specjalisci od ciagnikow a nie wywrotek, ale moze wie ktos czy to wlasnie w EVO zaczely sie juz parabole z tylu? Mowie o 3osiowkach na resorze bo tylko takie mnie interesuja, przed parabola byl taki wielki stos piór, pewnie ok 15, nie liczylem nawet, a tak o 99r widzi sie juz parabole i tez jestem zdziwiony bo widzialem chyba 4 piora przewaznie a w TGA zauwazylem ze jest 5 pior, ale moze mi sie wydawalo... Moze ktos cos powiedziec czy parabole to taka rewelacja? Wymiana przy peknieciu jednego chociaz na pewno drozsza bo piora grube a wiec wieksze koszty... ale moze wytrzymalosc ogolnie calego resoru o wiele wieksza niz z przypadku tego stosu pior przy starszych modelach...?


Post Wysłano: 19 lis 2009, 14:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W F2000 były montowane tylko silniki dwu zaworowe, dopiero od EVO były montowane silniki cztero zaworowe o tej konkretnej mocy 410 i 460 koni reszta silników w EVO to silniki dwu zaworowe niewiem ale w V 10 chyba też zrobili po cztery zawory na cylinder

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 lis 2009, 14:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

U mnie jeździ jeden takim 27-464 i na bokach ma naklejki v10 :mrgreen: , a toż to chyba zwykłe r6 czyż nie MAN :?: digidy jak chcesz to w mojej fotogalerii sporo tych różnych manów możesz pooglądać :wink:


Post Wysłano: 20 lis 2009, 17:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

No zwykła rzędówka taka sama jak w moim manuelu :D

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 lis 2009, 18:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2009, 10:48
Posty: 158
Lokalizacja: KLI

a w tych latach Man miał tak w ogóle V w ofercie?


Post Wysłano: 20 lis 2009, 18:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
a w tych latach Man miał tak w ogóle V w ofercie?
model F8 360 i 460 KM V10
model F90 500 KM
model F2000 600 KM
model FE 600 KM
model TGA 600 i 660 KM
model TGX 680 KM niestety V8
Pozatym w ofercie MAN ma silniki o większej mocy także V12 oczywiście na indywidualne zamówienie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 20 lis 2009, 18:58 przez MAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 20 lis 2009, 18:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2009, 10:48
Posty: 158
Lokalizacja: KLI

mialem na mysli bardziej cywilne pojazdy do 500 KM max


Post Wysłano: 20 lis 2009, 18:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
mialem na mysli bardziej cywilne pojazdy do 500 KM max
Wszystkie te pojazdy wyżej wymienione były produkowane seryjnie i występowały od dwu osiowych ciągników siodłowych po cztero osiowe podobnie było z podwoziami

http://www.youtube.com/watch?v=9tIf4Aqfb4c&translated=1
http://www.youtube.com/watch?v=oZ4k5hWNWWM&translated=1
http://www.youtube.com/watch?v=sXfZFAd2Lhw&translated=1

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 lis 2009, 21:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Koledzy nie moge sie z tymi kabinami polapac, a dokladnie ze swiatlami przy kabinach tak w tych rocznikach do 2002r, mowie oczywiscie o wywrotkach. Niekiedy jest auto z 99r np i ma te swiatla 'soczewkowe' jakby z przodu (nowsze chyba), a niektore sa nawet z 2001 czy 2002 i maja te stara lampe jakby, czyli prawie taka sama jak w modelach chocby z 95r. To moze zalezne jest od kraju na jaki zostalo wyprodukowane auto czy cos? Bo na pewno nie zalezy to czy jest do sypialna kabina czy krotka, choc ja potrzebuje najlepiej krotka;-).


Post Wysłano: 20 lis 2009, 21:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To zalerzy od zderzaka, plastykowy zderzak lampy soczewkowe a stalowy zderzak lampy prostokątne jak w F90 z początku lat 90

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 lis 2009, 21:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
To zalerzy od zderzaka, plastykowy zderzak lampy soczewkowe a stalowy zderzak lampy prostokątne jak w F90 z początku lat 90
Ja potrzebuje tylko i wylacznie metalowy, nie wiedzialem ze tamten to plastik kurcze... Ty to masz wiadomosci MAN, dzieki kolejny raz:-). Szkoda ze nie jezdzisz wywrotkami to bys mi powiedzial czy te resory parabole (zaledwie kilka pior w resorze) to sa w miare wytrzymale bo kazdy prawie ma te starsze gdzie pior jest tak duzo...


Post Wysłano: 20 lis 2009, 21:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Generalnie resory paroboliczne są bardziej wytrzymałe od piórowych, niema problemu z ścieraniem się piór w resorze gdyż sa stosowane przekładki między piórami z teflonu czy gumy. Tak samo chyba w wywrotce też zmieniono łożyskowanie resora na teflonowe zamiast tulejek z brazu.
Przy przebiegu 1,3 milona km nic nie było robione przy resorach parabolicznych

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 lis 2009, 21:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Światełka o których mówił MAN, czerwony to ten v10, obydwa woziki bardzo fajne, uwielbiam tak zawieszone wywrotki :wink:

Obrazek
Obrazek


Post Wysłano: 20 lis 2009, 21:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Szkoda że ten czerwony ma klejony zderzak, troche go to szpeci :]

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: