Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 cze 2011, 21:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2007, 11:09
Posty: 75
Lokalizacja: Wawa

Witam,
Chciałbym Was spytać jaki inny sposób połączenia zbiorników paliwa jest możliwy poza połączeniem ich za pomocą węża przelewowego od spodu? Ta opcja nie wchodzi w grę. Jeździ się po kopalniach i w trudnych warunkach wąż mógłby ulec zerwaniu, rozerwaniu.
Pozdrawiam
leoTir


Post Wysłano: 28 cze 2011, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 paź 2008, 20:08
Posty: 86
GG: 31115452
Samochód: SCANIA R420

Chyba raczej nie ma innego sposobu. mógłbyś pokombinować nad jakąś metalową rurką lun też zwykłą winklówką która zadziałała by jako osłona dla oryginalnego przewodu:D


Post Wysłano: 29 cze 2011, 10:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2007, 11:09
Posty: 75
Lokalizacja: Wawa

Dowiedziałem się, że Renówki a i przypuszczam, że inne marki też moją połączenie od góry, gdzie z obu zbiorników idą przewody do łącznika, który to przekazuje paliwo dalej.
W obu zbiornikach zamontowane są wtedy smoki. Ale to rozwiązanie ma wady w postaci zapowietrzania układu.
Czy ktoś może to potwierdzić?
pozd
Leotir


Post Wysłano: 29 cze 2011, 11:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 kwie 2008, 15:14
Posty: 316
Samochód: Volvo FH12 420 Globetrotter
Lokalizacja: Sosnowiec

Cytuj:
Dowiedziałem się, że Renówki a i przypuszczam, że inne marki też moją połączenie od góry, gdzie z obu zbiorników idą przewody do łącznika, który to przekazuje paliwo dalej.
W obu zbiornikach zamontowane są wtedy smoki. Ale to rozwiązanie ma wady w postaci zapowietrzania układu.
Czy ktoś może to potwierdzić?
pozd
Leotir
Tak, vovlo ma takie rozwiązanie ale wtedy jest odpowietrznik z tego ci widziałem :>


Post Wysłano: 29 cze 2011, 14:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

mozesz sobie podciągnąć rurki do góry pod rame po czym nainasz rure wstawiasz pompke i przepompowywujesz paliwo z jednego do drugiego zbiornika wstawiając klawisz na konsoli. Jest to jakieś rozwiazanie chociaz troche czarodziejskie


Post Wysłano: 29 cze 2011, 15:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

NAJPROSTSZE SPRAWNE ROZWIĄZANIE:

łączysz zbiornik główny z zbiornikiem rezerwowym 1 przewodem , zbiornik rezerwowy ma odpowietrzenie zbiornik główny nie, paliwo w 1 kolejności idzie z zbiornik rezerwowego
i przelewa się do głównego gdy się tam skończy i zostanie powietrze schodzi ci paliwo
z zbiornik głównego, takie rozwiązanie widuje w scaniach ,
rozwiązanie stosowane w renówkach volvach charakteryzuje się wysoką awaryjnością,
dlatego często przy bakach montowane są kurki "do ręcznego" sterownia przepływu paliwa.

Z tego co wiem nie wolno już łączyć zbiorników od spodu.

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 30 cze 2011, 20:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Z tego co wiem nie wolno już łączyć zbiorników od spodu.
Toż ciekawostka :lol: musisz udać się do fabryki MANa i im to powiedzieć żeby nie łączyli zbiorników od spodu

Co do połączenia od góry robiłem to tak w czterech samochodach bierzesz dwa smoki na połączeniu z smokiem zakładasz zawory kulowe od hydrauliki które odporne są na ropę po jednym na zasilanie i powrót. Oba zbiorniki łączysz trójnikami a z tych trójników wyprowadzasz zasilanie na silnik :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 lip 2011, 10:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2007, 11:09
Posty: 75
Lokalizacja: Wawa

Z tym łączeniem to faktycznie coś jest na rzeczy. znalazłem stronę gdzie proponują rozwiązanie łączenia zbiorników od góry i też podają informację, że w Unii zaczynają krzywo patrzeć na łączenie od dołu. Pytanie czy jest na to jakiś przepis, rozporządzenie?

A masz może jakieś zdjęcia takich połączeń? Jeśli tak to porosiłbym na priv.
pozd
leoTir


Post Wysłano: 01 lip 2011, 16:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 sty 2011, 12:35
Posty: 35
GG: 0
Samochód: Volvo

Witam, mam 2 zbiorniki połączone wg scaniowskiego systemu i jest problem bo gdy zamykam odpowietrznik w glownym zbiorniku ze smokiem to przeciska mi paliwo do prawego zbiornika,potrafi w caigu godziny jazdy przecisnac ok 100 litrów. oprócz tego jak otwieram zbiornik ten glowny to jest w nim cisnienie, od czego to? smok nowy...


Post Wysłano: 01 lip 2011, 21:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2010, 21:32
Posty: 56
GG: 4015060
Samochód: Magnum 480 DXI

a ja właśnie w mojej magnumce chce odłożyc jeden baniak bo chcę założyc hydraulike i nie wiem czy są jakieś oryginalne zawory badz zaślepki ,bo nie chcę tak bezsensownie odcinac instalscji bo kto wie czy nie wróci kocioł jeszcze na swoje miejsce


Post Wysłano: 15 lip 2011, 17:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak to podłączyłem :wink:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 kwie 2012, 13:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2012, 23:06
Posty: 34
GG: 6909355
Samochód: Scania R420

koledzy jak mam w Scani te kórki wkrecone to jest układ otwarty czy zamkniety?


Post Wysłano: 03 kwie 2012, 14:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Które kórki? Chodzi ci o "krany" na zasilaniu paliwem.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: