Cytuj:
zwróć uwagę że "nałożenie czołowe " to tylko jeden z elementów mocowania co więcej sądzę że podstawowe mocowanie jest u podstawy maszyny, a górne mocowanie służy wyłącznie zabezpieczeniu przed wywróceniem na boki (przecież nie jest zabezpieczeniem przed przesunięciem do przodu).
nie bardzo, bo mamy różne sposoby użycia pasów, są to metody pośrednie czyli opasanie (najmniej efektywna, ale najpowszechniej stosowana) i metody bezpośrednie: przez zaczepienie, nałożenie czołowe i przez owinięcie.
więc co proponujesz?
zostawić ten ładunek bez żadnego zabezpieczenia, bo i tak wszystko będzie źle, czy rozpatrzyć różne metody, nawet gdyby były czysto hipotetyczne?
w jaki sposób widzisz rozszerzenie wiedzy kierowców?
zamknięcie się na wiedzę, czy szukanie?
przykład:
w momencie gdy kontrolujący BAG czy ITD (a oni również uczyli się mocowania ładunków od BAG) otwiera plandekę, już na pierwszy rzut oka wie czy kierowca ma pojęcie o mocowaniu.
tutaj mamy pojemnik 1000l, czyli o wadze około 1t.
gdyby zastosować pasy poprzez opasanie do podłogi, to jeden pas zabezpieczy tylko przed przesunięciem 400kg, a mamy do zniwelowania 0,8 masy więc 800kg, czyli co najmniej dwa pasy.
problem w tym, że pasów nie można naciągnąć z odpowiednią siłą, bo zgniotą górę tego aluminiowego kosza.
ale na zdjęciu widać, że kierowca zabezpieczył poprzez nałożenie czołowe (metoda bezpośrednia) z siłą odporności pasa na rozrywanie czyli 2,5t i dołożył pas przez opasanie, ale on zabezpiecza przed wywróceniem.
przykład 2:
przewożony wałek jest niski i zastosowanie pasów przez opasanie traci sens, bo trzeba byłoby zastosować bardzo dużą ilość pasów ze wzglądu na mały kąt między pasem, a podłogą.
tutaj kierowca wykazał się wiedzą i umiejętnościami: zastosował dwie metody bezpośrednie niezależne od kąta - poprzez nałożenie czołowe i poprzez owinięcie.
mamy dwa pasy nałożenia czołowego i cztery przez owinięcie, wszystkie zabezpieczają z siłą wytrzymałości pasa na rozrywanie.
w sumie 6 pasów x 2,5t = 15t
czyli jeżeli te 15t jest 0,8 masy ładunku, to ten wałek może ważyć do 19t i to zabezpieczenie jest wystarczające.