Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 kwie 2015, 17:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lip 2011, 21:38
Posty: 67
GG: 2371800
Lokalizacja: Warszawa

Ja latam regularnie w nocy, powroty w dzień, busem.
Mam na stałe okulary po -1,5 na każdym oku, zwykłe szkła, mają powłokę antyrefleksyjną. Żadnych fotochromów itp. (tak apropo, to miałem fotochromowe i po mniej więcej pół roku już nie rozjaśniały się tak i pozostawała taka brązowa/żółtawa nuta koloru).

Odczytać oświetloną tablicę z 20m odczytam, światła aut z naprzeciwka mnie nie oślepiają jakoś bardzo, nie licząc asów z jednym w niebo, drugim w ziemię, kretynów z żarnikami ksenonowymi z bazaru.

Dużo zależy od tego czy siedziałem przed kompem, czytałem i czy jestem wyspany. Im mniej snu i odpoczynku dla oczu tym gorzej widzę i szybciej łapię senność. Mnie kawa ze stacji pomaga w ograniczonym stopniu, tzn jest ok póki ją piję a potem nawet ona nie pomoże jak nie spałem wystarczająco długo.
Energetyki syf, też średnio działają. Chrupanie jakichś ciastek, paluszków, słonecznika już bardziej, ale to się mści w warstwie tłuszczu, a jedzenie w nocy jest raczej mało naturalne.


Post Wysłano: 02 kwie 2015, 17:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2015, 12:21
Posty: 24

skąd wiesz że to 20m akurat?
ja sam nie wierzę kiedyś próbowałem to nie ma szans, w dzień ok odczytasz z 20m rejestracje ale to już maksymalna odległość ale nie ma mowy o tym w nocy aby odczytać podświetloną tablice

a bez okularów też dajesz radę?


Post Wysłano: 02 kwie 2015, 18:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
a wg kodeksu kierowca powinien odczytac oswietloną tablice w nocy z min 20m bez jaj ale to nie wykonalne
Może dla ciebie, ale ja na przykład dam radę i pewnie wielu innych także. Ostatnio udały mi się 3 kursy że startowałem ok 3 rano, kurde zapomniałem już jak fajnie się jeździ nocą. Ja tam problemów z nocną jazdą nie mam i czasem mi tego brakuje.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 02 kwie 2015, 18:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lip 2011, 21:38
Posty: 67
GG: 2371800
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
skąd wiesz że to 20m akurat?
ja sam nie wierzę kiedyś próbowałem to nie ma szans, w dzień ok odczytasz z 20m rejestracje ale to już maksymalna odległość ale nie ma mowy o tym w nocy aby odczytać podświetloną tablice

a bez okularów też dajesz radę?
Stąd, że zakładam odległość między słupkami na drodze na 100m i wtedy 20m to już nie problem ogarnąć.
Normalnie odczytuję np. na naczepach numery, owszem zdarza się, że jest tak słabo podświetlona, że jest problem ale przy 20m to świecę na nią jeszcze swoimi światłami mijania.
Pikietaż na słupkach też widzę bez problemu na drodze bez barierek, te słupki montowane na barierkach na ekspresówkach trochę słabiej bo nie za bardzo pada mi tam akurat światło z reflektora.

Moim zdaniem jak ktoś czuje, że jest coś nie tak w nocy, zbyt duża różnica w ostrości widzenia w stosunku do dnia, powinien odwiedzić okulistę albo co najmniej optyka. Noc weryfikuje wszelkie problemy o czym sam się przekonałem i musiałem zmienić szkła w okularach na mocniejsze o -0,5.

Bez okularów to ja widzę ostro tylko swoje buty.


Post Wysłano: 02 kwie 2015, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa

Bo najgorsza jest pierwsza nocka po weekendzie. Ja nigdy nie lubiłem startować z niedzieli na poniedziałek np o północy, bo w niedziele ani nie pospałem ani nie odpocząłem w rezultacie wsiadało się za kółko po 3h kimania i człowiek szarpał się te 4.5h do pierwszej pauzy żeby ją przespać. Za to potem było już z górki. Generalnie to wkurza mnie jazda po ciemku, bo większość ma albo źle powkładane żarówki, albo światła święcą do góry, ale co prawda to prawda- nocą te kilometry lecą :wink:


Post Wysłano: 03 kwie 2015, 10:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2006, 16:31
Posty: 256
GG: 3902780
Samochód: FH Erło 5
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Wtedy to dopiero mozna sie normalnie poruszać po Niemcowni bo w dzien to nie ma mowy, chory kraj i tyle ;)
Nóż mi się w kieszeni otworzył, co ty za pierdoły wygadujesz?! Niemcy to najlepszy kraj do jazdy koniec, kropka i chciałbym, żeby wszędzie była taka kultura jazdy, szczególnie jak dużym idzie się przez miasto czy jakąś wioskę. Mam porównanie do PL, NL, B, F, I i wjeżdżając do Niemiec czuję się najlepiej i najbezpieczniej. A to że jest tak duże zagęszczenie ruchu i tak ogromna sieć dróg to nie dziwota że się często korkuje, jeśli do tego pijesz. Bo co innego chorego tam ma być? 3 pasy autostrady? Świetna nawierzchnia? Brak ograniczeń prędkości?

_________________
Dokładnie kolego, tak jak mówisz!


Post Wysłano: 03 kwie 2015, 10:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
w dzień ok odczytasz z 20m rejestracje ale to już maksymalna odległość ale nie ma mowy o tym w nocy aby odczytać podświetloną tablice
To co dla Ciebie jest sufitem dla mnie jest podłogą. Jeździmy sobie często w duetach, 90% nocami i jadąc z bezpiecznym odstępem około 100 metrów od drugiej naczepy bez problemu czytam jej tablice rejestracyjne :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 03 kwie 2015, 12:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2015, 12:21
Posty: 24

no bez jaj panowie to nie jest możliwe aby z 100 m odczytać tablice rejestracyjne nawet w dzień
oko ludzkie ma ostrość 1,0 obuocznie może max 1,2-1,5 przy 1,0 w dzień czytami z 20.5m tablice i to jest prawidłowa odległość to przy 100m musialbyś miec 5,0 a to nie jest możliwe bo jedynie orły takie uzyskują okolice 5-10 a ludzka ostrość widzenia to 1,0 obuocznie no może 1,5 więc z 30m to max odległość z jakiej odczyta taki delikwent i to jeszcze w dzień, a nocy to ostrość jest słabsza.
Cytuj:
że jest problem ale przy 20m to świecę na nią jeszcze swoimi światłami mijania.
Co do nocy to moze odczytasz z 20m podświetlając długimi ale mi chodziło czy odczytasz taką tablicę jedynie podświetloną tymi lampkami nie świecąc swoimi refraktorami :D

No przecież ja ślepy nie jestem jak kret byłem u okulistów i jedni zalecają okulary a inni nawet nie. Ja bez korekcji to linijkę ta co każą odczytać (3 od dołu) odczytuje kazdym okiem ale mróże bardzo.
A w korekcji -2 i -1,5 odczytuje 3 od dołu a widzenia nocnego żaden lekarz nie bada ich tylko interesuje jak widzę w południe gdy jest bardzo jasno a wtedy widzę elegancko. No i jakieś dużej róznicy niema okulary a bez.


Post Wysłano: 03 kwie 2015, 12:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
30m to max odległość z jakiej odczyta taki delikwent i to jeszcze w dzień, a nocy to ostrość jest słabsza..
Przecież to jest ledwo połowa odległości między słupkiem, a słupkiem w Niemczech. Ty masz jakieś poważne zaburzenia wzroku i próbujesz nam wmówić, że Twoja ślepota jest normą, czy jak?

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 03 kwie 2015, 15:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...a wg kodeksu kierowca powinien odczytac oswietloną tablice w nocy z min 20m bez jaj ale to nie wykonalne
gdzie Ty to wyczytałeś?

nigdzie ani w Prawie o Ruchu Drogowym, ani w Ustawie o Kierujących Pojazdami nie ma medycznych wymagań co do kierowcy, bo te wydają lekarze.

w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia mamy opis oświetlenia tablicy rejestracyjnej i tak w kolumnie dotyczącej liczby punktów świetlnych mamy: "liczba taka, aby zapewniała dobre oświetlenie tablicy rejestracyjnej".
w kolumnie 15 - własności świetlne czytamy: "powinny zapewnić możliwość odczytania znaków na tablicy rejestracyjnej w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 20m".

to są wymagania oświetlenia tablicy, a nie wzroku kierowcy. jeżeli nie możesz odczytać z 20m, to znaczy że oświetlenie tablicy jest za słabe lub tablica w złym stanie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 03 kwie 2015, 16:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2015, 12:21
Posty: 24

nie odczytasz z 20m tablicy podświetlonej
no właśnie mnie to dziwi z tylu to teraz odczytam jak jest jasno i to będzie max odległość a gdzie tu mowa o nocy :shock: :shock:
ostrość mam 1,0 w lewym i w prawym więc nie mówcie mi że mam zaburzenia wzroku. W prawko korekcji nie mam wbitej.


Post Wysłano: 03 kwie 2015, 17:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2015, 12:21
Posty: 24

czytalem to gdzies jak znajte to wrzuce
pisało że z prawidłowa ostrością powinien czytac z 20,5m tablice
przy 50% normy z 10m odczyta
dla kat A B kazde oko powinno miec nie mniej niz 0,5
przy C CE D DE oko słabsze min 0,5 oko lepsze min 0,8
to nadal brakuje sporo do idealu 1,0 1,0 przy 1,0 widzimy z 20,5m rejestracje


Post Wysłano: 03 kwie 2015, 17:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
nie odczytasz z 20m tablicy podświetlonej
no właśnie mnie to dziwi z tylu to teraz odczytam jak jest jasno i to będzie max odległość a gdzie tu mowa o nocy :shock: :shock:
ostrość mam 1,0 w lewym i w prawym więc nie mówcie mi że mam zaburzenia wzroku. W prawko korekcji nie mam wbitej.
Twoje zdziwienie czy odczucia nie mają tu znaczenia, ale nim coś napiszesz musisz się nad tym zastanowić.
widoczność tablicy z 20m jest wymogiem co do oświetlenia tablicy i samej tablicy, a to nie ma nic wspólnego ani z kodeksem ani z wymaganiami wobec kierowców.

1. kierowca, aby mógł prowadzić musi przejść badania lekarskie.
2. pojazd, aby mógł jeździć musi spełniać warunki dopuszczenia do ruchu, które sprawdza diagnosta.

nie można tego mylić, bo jak tak pójdzie dalej to z oczy będziesz sprawdzał na stacji diagnostycznej, a samochód zaprowadzisz do lekarza.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 09 kwie 2015, 9:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2015, 12:21
Posty: 24

no tak ale aby odczytac z 20m tablice to trzeba miec odpowiednią ostrość wzroku czyli bardzo wysoką i nie tu nic czysta tablica czy podświetlana 100w żarówką jak ktos nie widzi to nie zobaczy a wg kodeksu pisze jasno ze te male lampki powinny pozwolic człowiekowi na odczytanie owej tablicy z min 20m wg mnie cos tu niegra


Post Wysłano: 09 kwie 2015, 15:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

nie bardzo się zrozumieliśmy.
kierowca aby był dopuszczony do kursu prawa jazdy musi spełniać jakieś warunki i pod takiego człowieka z takim wzrokiem są wymogi pojazdów, oświetlenia, oznaczenia, znaki itp.
kolega podczas psychotestów w ciemni masz sprawdzenie wzroku na oślepianie itp. masz powiedzieć na której godzinie kółko ma otwarcie lub określić cyfrę, literę albo kształt.
ten obiekt jest dużo mniejszy od liter tablicy, badany kierowca jest po oślepieniu, oraz patrzysz z odległości 4-5m.
także jeżeli nie możesz odczytać tablicy z odległości 20m, a przeszedłeś badania to oświetlenie jest niewystarczające, albo tablica jest zła.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 09 kwie 2015, 16:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

A czemu nie ma tematu: Jazda w dzien jak dajecie rade? Mi w ciagu dnia nawet jak przespie noc chce sie nie milosiernie spac, normalnie glowa mi leci, a noca bajeczka :) przezyc pierwszy kryzys kolo 23 i moge do wschodu slonca jechac :)


Post Wysłano: 09 kwie 2015, 19:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Cytuj:
nie bardzo się zrozumieliśmy.
kierowca aby był dopuszczony do kursu prawa jazdy musi spełniać jakieś warunki i pod takiego człowieka z takim wzrokiem są wymogi pojazdów, oświetlenia, oznaczenia, znaki itp.
kolega podczas psychotestów w ciemni masz sprawdzenie wzroku na oślepianie itp. masz powiedzieć na której godzinie kółko ma otwarcie lub określić cyfrę, literę albo kształt.
ten obiekt jest dużo mniejszy od liter tablicy, badany kierowca jest po oślepieniu, oraz patrzysz z odległości 4-5m.
także jeżeli nie możesz odczytać tablicy z odległości 20m, a przeszedłeś badania to oświetlenie jest niewystarczające, albo tablica jest zła.
Cyryl nie wiem czy wiesz ale na przełomie lipca a sierpnia zmieniły się przepisy odnośnie badań psychotechnicznych dla kierowców bo ja robiłem 3-4 dni po zmianie i ciemni już nie robią. Jest jakaś ankieta czy dwie, książka z dopasowaniem kształtów czy jakoś tak, te tzw patyczki czyli widzenie przestrzenne, czas reakcji na kolor czy sygnał oraz tzw statki czyli naduszenie klawisza w miejscu przecięcia linii. Sorka za niefachowe określenia ale nie wiem jak się te przyrządy nazywają :)

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 09 kwie 2015, 19:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
A czemu nie ma tematu: Jazda w dzien jak dajecie rade? Mi w ciagu dnia nawet jak przespie noc chce sie nie milosiernie spac, normalnie glowa mi leci, a noca bajeczka :) przezyc pierwszy kryzys kolo 23 i moge do wschodu slonca jechac :)
Jak dobrze popasiesz, to głowa leci. Rada jedna, nie napychać się do syta.
W nocy jechać do wschodu, czyli tak do 4 - 5 rano, to każdy może. Spróbuj tak codziennie przez tydzień.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 09 kwie 2015, 20:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Kierowniki ja nie probuje, ja tak robie od dwoch lat :) jak zdarza mi sie jechac w dzien np na poczatku tygodnia to bardzo chce sie spac :)


Post Wysłano: 12 kwie 2015, 19:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2015, 12:21
Posty: 24

Obrazek

Niezgadzam się z kolegą Cyrylem
wg medycyny każde oko powinno widzieć 1,0 ostrość taką mieć więc czytać 21702470 3 linijkę od dolu
a wg kodeksu dla kat B, A to 0,5 czyli 5 linijkę od góry czytać 47120

a dla ciężkich pojazdów kat C CE D DE oraz instruktorzy i egzaminatorzy
gorszym okiem przeczytać 47120 0,5 ostrość a leprzym 0,8 czyli 0270427
to są minima
i szczerzę wątpie aby kierowca z taką ostrością wzroku odczytał tablicę z 20m w nocy
Bo jak gdzieś czytałem w necie to właśnie ostrość 1,0 pozwana na odczytanie tablicy rejestracyjnej z 20,5m
a przy 0,5 juz odczytacie z 10m a przy 0,8 około 15-16m


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 44 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: