Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 wrz 2015, 22:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2015, 21:28
Posty: 5

Witam, zamierzam kupić ciągnik do jazdy z niskopodwoziową naczepą która będzie przewozić np koparki ok 22t nawet i coś cięższego.
Budżet ok 80-100 tys netto, teren jazdy głównie asfalt ale nieraz też zjazd na szuter, obszar jazdy - cała polska.
Co wziąśc pod uwage przy zakupie ?
Jakie wybrać zawieszenie ?
Jaki silnik wybrać ? By swoim spalanie nie doprowadzał do "bankructwa" ?
Jaka marka, model i rocznik polecacie na to przeznaczenie ?

Za wszystkie uwagi które na pewno okażą się cenne będzie wdzięczny.


Post Wysłano: 18 wrz 2015, 9:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Celowal bym w 4osiowa scanie koniecznie z V8

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 18 wrz 2015, 9:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

4 mało :mrgreen: lepiej coś jak tu:
http://40ton.net/volvo-fm-do-transportu ... -osi-10x4/

Była tez fajna Scania ale namierzyć nie mogę.
Może kol. Łukasz pomoże znaleźć Holenderską stonogę.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 18 wrz 2015, 11:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2015, 21:28
Posty: 5

Pojedyncza bądź podwójna oś z tyłu nie da rady ? Ciągnik wysłany przez korni8808 jak najbardziej ale nie w moim budżecie i roczniku...


Post Wysłano: 18 wrz 2015, 11:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

24t wozi się na firanach z 2 osiowym ciągnikiem, jak chcesz wozisz coś cięższego to 3 osiowy 6x2 (np. pusher) albo 6x4 w zależności gdzie będziesz jeździł co woził. Ale w sumie po co ja to piszę szkoła się zaczęła to może lepiej wziąć się za naukę.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 18 wrz 2015, 13:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Jak tak czytam, ostatnie tematy na forum, to obawiam się, że za niedługo będzie tak jak na innym forum:
Obrazek


Post Wysłano: 18 wrz 2015, 18:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

3 osie wskazane

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 19 wrz 2015, 20:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Jeśli masz w planach papiery na DMC powyżej 40ton to szukaj trzyosiowego. Jeśli nie, to 2 osie w zupełności wystarczą.
Z doświadczenia wiem, że 2 osie + naczepa 3 osie nieźle znoszą całkowitą rzędu 44tony, jeździliśmy tak lata nic specjalnego się nie działo. A bywało, że i 50tkę wagę się zamykało, fakt odcinki raczej krótkie max 100km.

Z dwuosiowych wozów kup cokolwiek byle by w dobrym stanie. Jeśli masz doświadczenie z jakaś marką bierz to samo, po co uczyć się od nowa? Unikał bym tylko jakichś wynalazków, wszystkie mają plusy i minusy.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 19 wrz 2015, 23:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Na 2 osie z przodu trudno jest rozłożyć naciski, chyba że na to nie patrzymy.

/mobil

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 20 wrz 2015, 15:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2015, 21:28
Posty: 5

Tak ja napisałem w pierwszym poście będę przewoził 22t nieraz coś większego, ale do 28 t max. Także z Waszych wypowiedzi wnioskuje że 2 osie wystarczą, teraz tylko jakiej firmy/model ciągnik i jaki w nim silnik by np 24 t dał radę pociągnąć.
Cytuj:
Z dwuosiowych wozów kup cokolwiek byle by w dobrym stanie. Jeśli masz doświadczenie z jakaś marką bierz to samo, po co uczyć się od nowa?
Doświadczenia nie mam..


Post Wysłano: 20 wrz 2015, 15:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Koniecznie FH16 albo scania z v8 nic innego nie da sobie rady z 24tonami :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 20 wrz 2015, 17:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2015, 21:28
Posty: 5

Cytuj:
nic innego nie da sobie rady z 24tonami :lol: :lol: :lol: :lol:
Czuje ironie... :?:


Post Wysłano: 20 wrz 2015, 17:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lut 2008, 19:26
Posty: 234
GG: 7884187
Samochód: MAN 35.414MAN 27.403,MAN TGA 26.480
Lokalizacja: BSK

Pod niskopodwoziem u mnie jest Daf z 2001 roku, 430 kucy. Jako auto 2 osiowe sprawuje się elegancko. Najcięższą maszyną jaką wozimy tym zestawem jest 25 tonowa koparka tyle, że to w koło komina wszystko chyba, że jakiś zakup w kraju to się jedzie. Także jak masz zamiar wozić w koło komina to 2 osiowe auto śmiało wystarczy. Nie ma sensu kupować nowości.

_________________
Roboty ziemne i drogowe, wynajem maszyn budowlanych.


Post Wysłano: 20 wrz 2015, 18:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Na 2 osie z przodu trudno jest rozłożyć naciski, chyba że na to nie patrzymy.

/mobil
Niskopodwozie i naciski? Proszę Cię, zapomnij...
W tym kraju żeby dostać papiery na cokolwiek powyżej 40ton DMC trzeba się nieźle napocić. Więc jeśli autor nie w planach pół rocznej walki z wydziałem komunikacji zostaje zakup tego co kupują wszyscy, czy pod plandekę, czy od wywrotkę i wożenia tego co naczepie pozwoli się wypoziomować i mieć nadzieję że się uda :wink: .
2 osiówka 440km spokojnie jest w stanie pociągnąć 50ton DMC. Nie będzie najszybsza pod górki, ale jako tako będzie jechać, podwoziówki ze względu na ładunek i rodzaj jego zamocowania (lub jego brak :D ) i tak są zawalidrogami.
A naciski na osie przy odpowiednio ułomnym kierowcy (a na innego się nie nastawiaj) to i na trzyosiowym nie wyjdą :D .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 20 wrz 2015, 20:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Weź ode mnie mana ;) ma hydraulike niezłą wagę więc się nadaje


Post Wysłano: 21 wrz 2015, 7:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:

Niskopodwozie i naciski? Proszę Cię, zapomnij...
W tym kraju żeby dostać papiery na cokolwiek powyżej 40ton DMC trzeba się nieźle napocić. Więc jeśli autor nie w planach pół rocznej walki z wydziałem komunikacji zostaje zakup tego co kupują wszyscy, czy pod plandekę, czy od wywrotkę i wożenia tego co naczepie pozwoli się wypoziomować i mieć nadzieję że się uda :wink: .
2 osiówka 440km spokojnie jest w stanie pociągnąć 50ton DMC. Nie będzie najszybsza pod górki, ale jako tako będzie jechać, podwoziówki ze względu na ładunek i rodzaj jego zamocowania (lub jego brak :D ) i tak są zawalidrogami.
A naciski na osie przy odpowiednio ułomnym kierowcy (a na innego się nie nastawiaj) to i na trzyosiowym nie wyjdą :D .
Pitolisz,
sam nie raz ganisz patologie ,a teraz do niej zachęcasz, a o sobie piszesz,że dla Ciebie norma ....

Po co kupować ciągnik pod niskopodwozie który z góry wiadomo,że będzie nie legalny ???
Dosatać karę za przeładowanie osi, a za przekroczenie dmc - wolę to drugie ...
6x2 wiele droższe nie jest od 4x2 - ale jeździsz z w miarę spokojną glową.
Lepiej naciskowo wyjdzie 6x2 z 2 osiową naczepą niż 4x2 z 3 osiką.
A jakby się udało ustrzelić 6x2 z 2 osiową naczepą na rozstawie 181cm to już lepiej być nie może (mniejsza masa własna naczepy - większa ładowność )

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 21 wrz 2015, 17:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Nie zachęcam, tylko takie są realia. Uzyskanie w dowiedzie innego niż 40 DMC jest bardzo trudne jeśli chodzi o używany ciągnik.

Autor wspominał, że będzie woził koparke 22 tony, a taką spokojnie pociągnie 2 ośka.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 21 wrz 2015, 20:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Nie zachęcam, tylko takie są realia. Uzyskanie w dowiedzie innego niż 40 DMC jest bardzo trudne jeśli chodzi o używany ciągnik.

Autor wspominał, że będzie woził koparke 22 tony, a taką spokojnie pociągnie 2 ośka.
2 oska to i koparkę 48 ton da rade uciągnąć, ale żeby naciski osiowe wyszły w miarę to ciągnik 6x2 (6x2/4) + dwu osiowa naczepa na szerokim rozstawie, to dla wspomnianych 22 t, coś cięższego to 3 + 3 osie.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 24 wrz 2015, 10:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2015, 21:28
Posty: 5

Jest jakiś temat na forum odnośnie dopuszczalnego nacisku na ilość ? Oraz inne ważne informacje dotyczące przewozu na niskopodwoziówce itp ?


Ostatnio zmieniony 24 wrz 2015, 12:13 przez para, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 24 wrz 2015, 11:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Ktos cos zrozumial czy dzwonic po profesora Miodka?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: