Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2016, 22:24
Posty: 4

jako ze jest to mój pierwszy post, chciałem tez szybko się przedstawić, kieruje zawodowo cieżarówkami, autobusami, wozkami widlowymi i innymi maszynami ktore akurat sa potrzebne w branzy rozrywkowej.
Obecnie jestem zmuszony do poszukiwan samochodu - campera - gdyz straciłem swoj poprzedni dom na kołkach.

Moj poprzedni camper byl to MB L 508 D z 1980 w zabudowie furgon. Silnik OM 314, 3758 cm³, 63 kW (85 PS) Zarejestrowany do 5t, 6 osób, 4 miejsca do spania, boczne drzwi przesuwne, obracany fotel pasazera, kuchnia, bagaznik na motor, 7m długi etc

Obecnie jestem na etapie podjecia decyzji co kupic i pomyslalem, moze ktos moze cos ciekawego doradzic.

Ogolnie chciałem wiecej przestrzeni, wiec mysle o zbudowaniu campera na bazie kontenera, min wymiary to 4m dł przestrzni załadowczej, pow 2 szerokie i ok 2,5 wys. Najlepsze rozwiazania jakie widzialem to Luton, czyli przestrzen nad szoferka (mozna zrobic z niej duze 2 osobowe łóżko.

Wchodze w gre glownie mercedesy, bo takiego miałem i chce isc dalej tym tropem, choc zawodowo uzywam inne pojazdy. Prywatnie nie daje wiary francuzom, wlochom, anglikom. Niemcy mnie przekonuja

mam wybor pomiedzy komfortem zycia czyli duza paka, (pow 6m dlugosci) np MB 814 (min silnik OM 366 - 130Koni) - wygoda tez z dostepem do silnika i jego prostota
minusem jest duze spalanie (niby od 15-20l/100km) ale zastanawiam sie, ze kamper nie bedzie woził wiecej niz 1500kg (sprzet, motocykl, zapas wody, diesla, kuchnia, gaz, meble ect) i to i tak bedzie maksymalna waga. Wymiarem długosci nie przekraczajacym 8m (tyle miał moj poprzedni MB 508 wraz z bagaznikiem na motor i tego sie trzymam jako maksymalny wymiar)


Inna opcja z seri mniejsza paka ale szybka to sprinter - np 412 - z boxem - niby fajny i szybki, ale z moich obserwacji to juz nie to samo - rdza, zjadajaca wszystko nawet w rocznikach 2000. Silniki innej generacji, drozsze w remoncie, spalanie boxa z lutonem to 14l w zwyz, slabsza jakosc podzespolow - sprinter w mojej opini to juz masowka - niestety. W dodatku w niemczech i holandi dosc drogie, bo za 16, 18 latka ok 5.000 Euro

T1 nazywany Bremen - czyli 207, 208, 210, 307, 308, 310 az do seri 407, 408, 410 czyli kaczuchy, najelpsze maja nawet 2,9 litrowe silniki z 100 konmi. Maja taka sama lub podobna wielkosc do sprinterow ale prostsza budowe silników (pompa rzedowa) przez to mniej ekonomiczną, ale latwiejsze i duzo tansze w naprawie. Ogolnie te co widzialem to zgnile i nic na to nie poradzic bo to auta bardziej osobowe, nie maja ramy jak ciezarowe, w dodatku z ww wielkosci tocza sie wolno i pala podobnie do sprinterów

T2 czyli Dudo, Diseldorfy, 408, 508, 608, (om 314) Wiekszy silnik, dystrybucja nałancuszku, ładownosc, rama, mniej zgnile od bremen czy sprinterow, prostota ale tez male osiagi. wyjatkowo mocne i trwale auta. spalanie mojego bylo w wysokosci 12-13l z predkoscia 70km/h - co nie powala jak chodzi o osiagi

Jest tez kolejna generacja T2 czyli 507 D, 508 D, 511 D, 609 D, O 609 D, 611 D, O 611 D, O 614 D, 709 D, 711 D, 714 D, 809 D, 811 D, 814 D. Maja juz inna generacje silnikow, Chce sie dowiedziec na ich temat wiecej lecz nie znalazlem dokladnych opisow. Chce sie dowiedziec o to jakie silniki byly w jakich wersjach, jakie maja specyfikacje, spalanie, co przy jakich przebiegach trzeba robic etc. Ogolnie wyczytalem, ze silniki z serii OM 900 (np OM 904 lub 906) na pompo wtryskiwaczach ogolnie sa mocne i oszczedne, chce sie dowiedziec czegos o ich eksploatacji

Jest jeszcze jeden model ktory mnie interesuje - to O 309 - czyli rama, zawieszenie uklad kierowniczy od DuDo (408, 508, 608) a silnik OM 352 - czyli 130 Koni. Jak to sie sprawuje??

No i na koniec w temacie - wiem ze mercedes montował rózne mosty do róznych aut - jak ocenic czy most jest szybki czy wolny nie wjezdzajac na autostrade i liczac obroty silnika na zielonym polu


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

nie doczytałem Twojego postu do końca ponieważ kupując kampera zwykle kierujemy się innymi kryteriami.
1. kampery mamy w trzech podzajach:
a. alkowa http://www.rentcamper.eu/blog/wp-conten ... mperEu.jpg dla użytkowników, którzy podróżują w większej ilości osób, jednak nie potrzebują w krótkim czasie przebywać większych odcinków dróg ze względu na lawinowo rosnące zużycie paliwa wraz z prędkością (120k/h - powyżej 13l/100km).
b. integral http://www.rentcamper.eu/blog/wp-conten ... mperEu.png dla użytkowników, którzy albo podróżują we dwoje lub więcej osób biorą sporadycznie (drugie łóżko nad przednimi fotelami, które trzeba złożyć). ten typ kampera ma nieco mniejsze zużycie paliwa jak alkowa, jednak jest do wolniejszej jazdy.
c. pół integral http://www.rentcamper.eu/blog/wp-conten ... mperEu.jpg przeznaczony dla dwóch osób i ze względu na dobrą aerodynamikę nadaje się do przebywania dużych dystansów z większą szybkością, zużycie paliwa przy szybkości 140km/h jest poniżej 10l/100km (dla tych nowszych).

2. poza tym mamy jeszcze kampery do turystyki letniej i zimowej. wszystkie mają wydajne ogrzewanie, w swoim (letnim) spałem przy -23stC, ale kłopot jest z instalacją wodną. co prawda zbiorniki wody są pod ławą (prawie w środku), ale przewody idą pod podłogą, więc w zwykłym kamperze przy -5stC przez kilka dni, można zapomnieć o wodzie. ale są też kampery "zimowe" czyli mają podwójną izolowaną podłogę i doprowadzony tam nadmuch ogrzewania.

i dopiero jak weźmiesz te kryteria pod uwagę możemy przejść dalej.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

przeczytaj szczególnie uważnie 2 pierwsze linijki postu "cyrkowca"roadtransport - tam znajdziesz wyjasnienie do czego poszukuje kampera.
Cytuj:
nie doczytałem Twojego postu do końca ponieważ kupując kampera zwykle kierujemy się innymi kryteriami.
1. kampery mamy w trzech podzajach:
a. alkowa http://www.rentcamper.eu/blog/wp-conten ... mperEu.jpg dla użytkowników, którzy podróżują w większej ilości osób, jednak nie potrzebują w krótkim czasie przebywać większych odcinków dróg ze względu na lawinowo rosnące zużycie paliwa wraz z prędkością (120k/h - powyżej 13l/100km).
b. integral http://www.rentcamper.eu/blog/wp-conten ... mperEu.png dla użytkowników, którzy albo podróżują we dwoje lub więcej osób biorą sporadycznie (drugie łóżko nad przednimi fotelami, które trzeba złożyć). ten typ kampera ma nieco mniejsze zużycie paliwa jak alkowa, jednak jest do wolniejszej jazdy.
c. pół integral http://www.rentcamper.eu/blog/wp-conten ... mperEu.jpg przeznaczony dla dwóch osób i ze względu na dobrą aerodynamikę nadaje się do przebywania dużych dystansów z większą szybkością, zużycie paliwa przy szybkości 140km/h jest poniżej 10l/100km (dla tych nowszych).

2. poza tym mamy jeszcze kampery do turystyki letniej i zimowej. wszystkie mają wydajne ogrzewanie, w swoim (letnim) spałem przy -23stC, ale kłopot jest z instalacją wodną. co prawda zbiorniki wody są pod ławą (prawie w środku), ale przewody idą pod podłogą, więc w zwykłym kamperze przy -5stC przez kilka dni, można zapomnieć o wodzie. ale są też kampery "zimowe" czyli mają podwójną izolowaną podłogę i doprowadzony tam nadmuch ogrzewania.

i dopiero jak weźmiesz te kryteria pod uwagę możemy przejść dalej.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

no tak, ale czy nie lepiej koledze pozostawić decyzję?

poza tym od jakiegoś czasu zauważam na forum preferowanie radzieckiej zasady: mniej wiesz - dłużej żyjesz.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2016, 22:24
Posty: 4

Dla lepszego wyobrazenia o czym pisze wklejam linki do zdjec

Moj poprzedni T2 - czyli 508 wygladal mniejwiecej tak
http://www.travellerhomes.co.uk/?p=6289

mercedesy seri LK w camperze mniej wiecej tak
http://www.travellerhomes.co.uk/?p=3971

Kaczuchy z lutonem
http://www.travellerhomes.co.uk/?p=6621

sprintery
http://www.travellerhomes.co.uk/?p=14440

seria T2 kolejnej generacji
http://www.travellerhomes.co.uk/?p=14992

o309 czyli autobus
http://www.travellerhomes.co.uk/?p=3267

Nie chce wchodzic w plastic bo mi sie nie podoba, wole drewno i wlasnorecznie urzadzone wnetrze
Che w nim mieszkac a nie jechac na kemping


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Jeśli chcesz sobie zbudować samemu to mnie osobiście wpadła w oko ostatnio baza w postaci takiego autobusu jak w linku poniżej. Miejsca sporo, w miarę regularna linia nadwozia i możliwość niezłego rozmieszczenia zabudowy wewnątrz.

http://allegro.pl/vw-lt-46-26-8-miejsc- ... ml#thumb/6


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2016, 22:24
Posty: 4

minusem praktycznym w urzadzaniu kampera w takim pojezdzie sa okna, ktore trzeba zabudowac i dodatkowo ksztalt vana - czyli obly - sprawi ze dopasowanie wszystkiego w srodku bedzie trudniejsze

Nie znalazlem na forum zbyt duzo infromacji o silnikach mercedesa z seri Eco power OM 904 LA, np w Mb 814 lub 817


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

wejdź na forum CmaperTeam i poszukaj. kilka osób robiło takie wynalazki. najlepszym specjalistą jest Świstak z Chojnowa, osobiście zrobił kampera z autobusu (z racji koloru nazwał - Milka).

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2016, 22:24
Posty: 4

Kupilem juz MB O 309 omnibus, po cczesciu juz przerobiony na kampera, mocnu silnik, spradzona konstrukcja etc, nie jest to co prawda box, ale jest szybkie i warte iwestycji bo malo gnijace. Wiec inwestuje np w opony. Jakie polecacie na R17,5 ??


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 kwie 2017, 22:42
Posty: 2

Ja swojego kampera nie mam, chociaż wydaje mi się, ze to dośc fajna sprawa. o ile oczywiście jeździ się częściej niż może raz w roku na jakieś wycieczki. Jak na razie podoba mi się pomysł z takim pickup kamper bo ma dość sporo miejsca, a zawsze można taką kapsułę ściągnąć z samochodu.

Usuwam link do reklamy.
//Luka


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

kolega z Katowic miał dużego pickupa do tego dokupił nadstawkę kamperową. normalnie stoi ona na nogach, cofasz pod nią jak pod naczepę, wiertarką aku skręcasz nogi i zabezpieczasz.

zalety: wejdziesz wszędzie tam gdzie normalnym autem nie wjedziesz.
wada: nie ma przejścia między kabiną samochodu, a częścią kamperową.

kolega jeździł po Rumunii z żoną i dwójką dzieciaków, nawet WC tam było.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: