Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2017, 22:16
Posty: 3

zależało by mi na tym kółku bo jest to duże ułatwienie, w każdej chwili mogę zerknąć. ale dzięki za podesłany materiał, poczytam .
Pozdrawiam .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2017, 22:16
Posty: 3

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

no to sobie zamów.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
Ktoś robi nie zły interes na sprzedaży...ja u Dolezycha dostałem te kąty Alfa i Beta za darmoszkę...
Jak będę u Dolezycha to zapytam czy mają, to Ci mogę wysłać...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Cytuj:
no to sobie zamów.
On pewnie chce sprzedać, ale nie wiedział jak to powiedzieć.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Macie jakies sprawdzone firmy gdzie można kupić hurtem pasy transportowe(bez klamer) z własnym napisem?

/mobil

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Prawdopodobnie Dolezych by ci to zrobił, ale musisz zadzwonić i zapytać...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Tak, robią. 1 zł dodatkowo kosztuje zrobienie napisu względem normalnej ceny taśmy.

W zeszłym tygodniu jak zamawiałem, to mieli promocję i kompletne pasy były praktycznie w cenie samej taśmy.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

https://www.youtube.com/watch?v=dHUVQYndfNA

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

wprowadzili w PL nowe rozporządzenie na temat zabezpieczania ładunków - kto podpowie jak zabezpieczyć ładunek palet które są załadowane pod plandekę pod sam dach - uchwyty w podłodze nie zawsze wypadają tak by można było przełożyć ucho od pasa i nie zawsze wypadają na środku palety czasami wychodzą na pierwszym lub ostatnim klocku.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Nie bardzo wiem co zmieniają te przepisy. Mam wrażenie, że zostały skopiowane i streszczone wytyczne UE i dostały podpis rozporządzenia: https://ec.europa.eu/transport/road_saf ... g_loads_pl

Nie wiem jednak jakie to ma mieć przełożenie na "codzienność".


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

przeczytałem to wszystko co było dostępne tylko czasami trzeba sie zapytać bo nie wszystko jest zrozumiałe dla prostego kierowcy.
jak rozumiem ściany przednie z kodem XL wytrzymują nacisk np. palet o określonym współczynniku tarcia o podłogę do wartości x czyli np. 7,5 tony - wtedy nie potrzeba mocowania pasami - jak to sie ma do sił jakie moga występować przy braku mocowania dla takiego ładunku na boki?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tu są opisane zasady mocowania ładunków według nowych przepisów

https://40ton.net/wp-content/uploads/20 ... adunku.pdf

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 maja 2016, 16:20
Posty: 157

Te przepisy nowe to jakieś jajca i nie przejmowałbym się tym zbytnio, zwłaszcza, że zostały napisane w tak prymitywnej formie.
Jako prosty chłop powiem, żebyś zaczepił pas z boku za zabudowę (ceownik) w takim miejscu jaki Ci pasuje. Idealny byłby multilock, ale nie każdy to ma.
Naczepa, która ma certyfikat XL niekoniecznie musi mieć multilocka.
Dodatkowo można spróbować zapiąc pasy "na krzyż" albo użyć siatek transportowych (takich z pasów).


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2008, 10:01
Posty: 236
Lokalizacja: D-85xxx

Cytuj:
jak rozumiem ściany przednie z kodem XL wytrzymują nacisk np. palet o określonym współczynniku tarcia o podłogę do wartości x czyli np. 7,5 tony - wtedy nie potrzeba mocowania pasami - jak to sie ma do sił jakie moga występować przy braku mocowania dla takiego ładunku na boki?
Pojazd z certyfikatem XL musi wytrzymać:
-nacisk na przednią ścianę równy 50% ładowności
-nacisk na bok równy 40% ładowności
-nacisk na tylną ścianę/drzwi równy 30% ładowności
Przyjmijmy że DMC naczepy to ok. 35 ton (dop. nacisk na osie+dop. nacisk na siodło). Tara wynosi 8 ton. Ładowność naczepy w papierach to ok 27 ton.
Ładunek palet o masie 7,5 tony. Współczynnik tarcia drewno-drewno wynosi 0,2. 0,8 x 7,5t=6t. Nacisk ładunku w kierunku poprzecznym do kierunku jazdy wynosi 50%. 50%x6t=3t. Ładunek wywołuje nacisk na bok o sile 3t.
40%x27t=10.8t. Naczepa wytrzymuje nacisk na bok równy 10,8t pod warunkiem że ładunek przylega do niego na całej powierzchni. 3:10.8=27% Wymiary boku naczepy to 13.6x2.7m. 27%x13.6x2.7=9.91m2. Oznacza to że bok przejmie w pełni siły poprzeczne pod warunkiem że ładunek oprze się o niego na powierzchni równej 9.91m2 lub większej. Tak ja to widzę.
Cytuj:
Jako prosty chłop powiem, żebyś zaczepił pas z boku za zabudowę (ceownik) w takim miejscu jaki Ci pasuje.
Możesz zapinać się o elementy nośne pojazdu pod warunkiem że masz przy dupie papiery od producenta określające dopuszczalną wytrzymałość tych elementów. W przypadku ceownika bocznego będzie to np. x daN(kg) z w odstępach min. x m. Jest to wymóg obowiązujący w całej unii.

_________________
Witam. Nazywam się Ziutomir. Tak, jestem Anonimowym Frustratem.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

wniósł bym jedna poprawkę - wspólczynnik tarcia będzie większy niż 0,2 - przyjmując materiał podłogi jako sklejkę antypoślizgową oraz drewno to będzie 0,35 więc automatycznie wrośnie masa ładunku jaka można załadować.
wyliczone przez Ciebie wartości odnoszą się do ładunków jednolitych - a jak potraktować to że słupek palet to 19 czy 20 pojedyńczych sztuk - i wtedy mocować czy nie mocować (przy spełnieniu założeń które podałeś)?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2008, 10:01
Posty: 236
Lokalizacja: D-85xxx

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 25 stycznia 2018 r.
w sprawie sposobu przewozu ładunku
§ 3
1. Ładunek powinien być umieszczony na podłodze przestrzeni ładunkowej pojazdu w sposób zapewniający jego
stabilność.
2. Środek ciężkości ładunku powinien znajdować się możliwie najniżej i najbliżej osi wzdłużnej pojazdu.
3. Stabilność ładunku zapewnia się przez równomierne rozłożenie ciężaru oraz jak najniższe położenie środka ciężkości
ładunku.
§ 4
Ładunek umieszczony na podłodze przestrzeni ładunkowej pojazdu kategorii N2, N3, O3 i O4 powinien być zabezpieczony
w sposób uniemożliwiający jego przemieszczanie, przechylenie albo wywrócenie(...)

Według mnie wszystko zależy od sposobu spakowania i załadowania. Słupek 20 palet jest ładunkiem o wysokim punkcie ciężkości przy którym spełnienie warunków z paragrafu 3 i 4 nie jest możliwe wyłącznie przez odpowiednie ułożenie w przestrzeni ładunkowej. Palety mogą przemieścić się względem siebie, a wskutek tego również wywrócić.

Palety spięte:
7,5t netto; 34 miejsca paletowe x 20 sztuk czyli 680 sztuk
tarcie sklejka-drewno 0,35 7,5t x 0,65 = 4,875t
Nacisk na przednią ścianę
4,875t x 80% = 3,9t
Nacisk na bok
4,875t x 50% = 2,44t
Jak widać naciski na nadwozie są niskie i mocowanie odciągami nie jest konieczne.

Jako ciekawostka. Palety niespięte.
Wartość tarcia wynosi 0,35 ale tylko na styku paleta-podłoga. W wyższych warstwach ładunku tarcie wynosi 0,2.
7,5t:680szt.=waga pojedynczej palety 11,03kg
680szt.-34szt. z dolnej warstwy=646szt
646szt.x11,03=7,13t
7,13t - tarcie 20% = 5,7t
5,7t x 0,8 = 4,56 t
5,7t x 0,5 = 2,8t
Pomimo odjęcia ciężaru 34 palet stykających się z podłogą, pozostałe 646 sztuki obciążają nadwozie bardziej niż 680 palet spiętych razem.

Czy mocowałbym? Jeżeli palety są ułożone luźno jedna na drugiej to tak, bo pomimo tego że nadwozie xl wytrzyma obciążenie to należy również pamiętać o spełnieniu wymagań paragrafu 3 i 4. Natomiast jeżeli nadawca wypełnił obowiązek odpowiedniego spakowania ładunku to wtedy polegałbym na wytrzymałości nadwozia i zabezpieczyłbym ładunek jedynie przed przesunięciem lub wywróceniem do tyłu.

_________________
Witam. Nazywam się Ziutomir. Tak, jestem Anonimowym Frustratem.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Z cyklu "jak NIE ładować rolki"
Obrazek
czyli ciężka rolka w mulde bez sztyc :shock:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Bez sztyc? Oooo-dważny.
Miałem kiedyś jedną rolkę (20T) dwa łańcuchy, trzy pasy i jeszcze po jednym pasie od sztycy do podłogi...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
cyklu "jak NIE ładować rolki"
widziałem po kraju wozili, wprawdzie trochę mniejsze ale bez muldy na dwa pasy. Mulda dużo daje, aczkolwiek ten krążek zapewne waży koło 10ton więc sztyca wskazana. O braku wyobraźni świadczy belka przed sztycami.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: