Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 paź 2008, 12:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

Mam problem w scanii 114 380 tzn nie równo pracuje na wolnych obrotach. Jak jest zimny silnik to jest ok ale już po kilkunastu minutach zaczyna nierówno pracować. Z EDC niby nie ma problemów robiłem test i nie wyrzuca żadnych błędów. Auto świeżo sprowadzone problem jest od początku jak zrobiłem pierwszy raz test EDC to wyrzuciło mi błędy pompowtryskiwaczy ale po resecie błędów już nie ma, a śmigam już ponad miesiąc. Proszę o radę czy jechać na serwis pod wtyczkę czy od razu zabierać się za pompowtryski. Mam jeszcze jedno pytanie jak wykasować kontrolkę airbag po rozłączeniu akumulatorów? pozdr.


Post Wysłano: 27 paź 2008, 0:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Polecam pojechać na serwis i wpiąć się kompem. Kosztuje niewiele a pozwala poznać jaki diabeł w aucie tkwi. Przy silniku 380 zdarzają się usterki czujnika prędkości obrotowej na kole zamachowym, są 2 czujniki główny i pomocniczy. Jeden z nich może przekazywać odczyt zakłamany odczyt i stąd ta nierówna praca. Ponadto polecam zajrzeć do skrzynki gdzie jest EDC i zobaczyć czy czasem tam nie było coś robione i sprawdzić szczelność skrzynki.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 27 paź 2008, 9:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

dzięki bosman za podpowiedz zerknę do skrzynki EDC i po drodzę wstąpię na serwis pod kompa.


Post Wysłano: 27 paź 2008, 22:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

calkiem mozliwe ze wystarczy dokrecic cewki na pompowtryskiwaczach.
Diagnostyka na serwisie powinna dac pelen obraz. Niech Ci tam od razu zmierza cisnienie zasilania paliwa na filtrze.


Post Wysłano: 30 paź 2008, 20:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

Dzięki roberto , może orientujesz się jak można wygasić kontrolkę airbagu bo po rozłączeniu akumulatorów zaczęła się świecić.

Byłem na serwise na kompie i właściwie nic nie znależliśmy. Było zrobione równoważenie i wszystko jest ok poza tym były trzy stare błędy które skasowałem sam miesiąc wcześniej i już na kontrolce ich nie wyrzucało były to dwa dotyczące pompowtrysków chyba 5.1 i 5.3 oraz jeden błąd EBS chyba coś z masą ale też jest wszystko w porządku nic mi nie wyświetla. powiedzieli że nie ma się czego przyczepić , ja też z auta jestem zadowolony pali w granicach 31l -33l/ 100km pod patelnią w obie ładowny 26-28T. Moc jak na 380km też wydaje się w porządku, wogóle nie puszcza dymka. Przeważnie się tak dzieje gdy auto się trochę rozgrzeje i zbije zawór powietrze ,wtedy silnik wpada w taką nierówną pracę.

Chciałem jeszcze dodać mam wrażenie ,że w miarę jak tochę pojeździłem( auto niedawno kupione) to ten problem pojawia się trochę rzadziej albo ja się zaczynam przyzwyczajać. Możliwe żeby były to zapieczone końcówki? W serwisie powiedział mi mechanik, że mieli już takie przypadki i nic nie mogli zaradzić sądzą że to może być wina komputera tzn że pod obciążeniem pracuje równo a gdy nagle zrobi się lżej( np gdy zbije sprężarka) komputer głupieje. Może ktoś coś podpowie


Ostatnio zmieniony 18 lis 2008, 22:00 przez Toreba, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie piszemy jednego posta pod drugim, używamy opcji "Zmień".


Post Wysłano: 18 lis 2008, 21:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:09
Posty: 67
GG: 0
Samochód: TATRA TERRNo1
Lokalizacja: Nowy Sącz

mam to samo - Scania T114 z 1999 roku. Praktycznie od początku tj od nowości ma takie objawy. Ja już się tym nie przejmuję a serwis omijam z daleka. Pozdrowienia i szerokości na drodze.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

Dzięki "opticrusie" Ja też do serwisów nie jeżdżę, byłem pierwszy raz bo chciałem żeby podpięli się pod komputer. Powiem Ci że po krótkiej rozmowie z ich mechanikiem jeszcze mocniej wątpie w ich umiejętności. Chyba też dam sobie spokój i nie będę się tym przejmował.


Post Wysłano: 30 lis 2008, 23:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

Ja mam 114L 2001r. 380KM takie same objawy.

W moim serwisie mechanik powiedział że ten typ tak poprostu ma i nic na to nie da się poradzić.
Poradził też żeby wogóle tym się nie przejmować i eksploatować auto normalnie według przeznaczenia.

Scania jeździ już dwa latka u mnie i nic złego się nie dzieje.
(oprócz tej nierównej pracy przy ciepłym silniku)


Post Wysłano: 16 lut 2011, 16:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lis 2010, 10:39
Posty: 4
GG: 6733370
Samochód: SCANIA 114L 380KM 2000r.

Witam przyłączam się do problemu nierównej pracy na ciepłym silniku. Błędów EDC nie ma .

Jak słyszę rade że ten typ tak ma to dupa nie mechanik !!! Może koś już znalazł usterkę to pisać podzielić się wiadomościami. :)


Post Wysłano: 16 lut 2011, 18:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lut 2010, 17:39
Posty: 22
GG: 5474545
Samochód: Magnum

3 lata temu kupilem 380 scanie i objawy byly identyczne nierowna praca silnika wymienilem czujnik obrotow walu i chodzi rowniutko


Post Wysłano: 16 lut 2011, 22:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Cytuj:
3 lata temu kupilem 380 scanie i objawy byly identyczne nierowna praca silnika wymienilem czujnik obrotow walu i chodzi rowniutko
A bląd na EDC wyskakiwal, bodajze 12?


Post Wysłano: 08 mar 2011, 15:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2007, 15:25
Posty: 21
GG: 7035916
Lokalizacja: Lniano

Też u mnie w Scani 4, 460 KM miałem taką przypadłość, kupiłem ją to już tak robiła, jeździła rok i zasłabła pompa wtryskowa, dałem do regeneracji i to jej w sumie pomogło. Od tego czasu równiej pracuje


Post Wysłano: 06 lut 2012, 15:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sty 2012, 23:27
Posty: 2
GG: 0
Samochód: SCANIA

witam panowie.ja tez z moja scania 380 latam po mechanikach i juz mnie głowa boli bo co mechanik to inna wersja przyczyny tej nierównej pracy silnika, każdy radzi robic coś innego jeden twierdzi ze to głowica, drugi wtryski, trzeci ze wałek rozrządu, jak myślicie czy wizyta w serwisie scanii da coś konkretnego i czy są wstanie określić przyczynę.pozdrawiam


Post Wysłano: 06 lut 2012, 16:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

a co dotychczas spradziles??


Post Wysłano: 06 lut 2012, 22:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 maja 2011, 16:44
Posty: 45
GG: 0
Samochód: scania

to ja założyłem ten temat trzy lata temu. Problem nierównej pracy silnika rozwiązany. Przyczyna> pęknięte sprężyny w końcówkach pompowtryskiwaczy dokł 3szt.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: