Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 lis 2008, 19:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2008, 15:53
Posty: 10
GG: 0
Samochód: Scania

Czy używacie w autach tego wynalazku? Czy ułatwia wam to pracę czy pogarsza?


Post Wysłano: 20 lis 2008, 20:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Jak jest, to jej używam i jest dobrze, nie przeszkadza mi (chociaż raz narzekałem :P)

Gdy jej nie ma, jakoś nie odczuwam jej braku :D

Ale gdybym miał możliwosć wyboru, to wybrałbym bez gałki.....jakoś tak poprostu :>

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 20 lis 2008, 20:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

używałem gałki, jednak przy pracy w transporcie międzynarodowym jest mało przydatna. mocowanie na kierownicy jest dość niewygodne przy jeździe na wprost, a przy najechaniu na krawężnik może wybić palca.
po 2 latach zdemotowałem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 20 lis 2008, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

No i Władza może się przyczepić.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 20 lis 2008, 20:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2006, 12:58
Posty: 550
GG: 8261240
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Jak dla mnie gałka do kierownicy jest potrzebna wtedy, gdy na prawdę w ciągu dnia człowiek się nakręci kierownicą, wtedy moim zdaniem takie coś ułatwia sprawę skręcania, cofania, itp. Jednak, jak Cyryl napisał, podczas jazdy na wprost nie jest to przydatne, sama kierownica wystarcza. :)

_________________
Ból z serca bliskich, a przesłanie dla Was.
Obudźcie się ludzie i przejrzyjcie na oczy jesteśmy tacy jak Wy i może to was zaskoczy ...


Post Wysłano: 20 lis 2008, 21:34

Gałka się przydaje ale komuś kto jeździ na budowie albo rozwozi jakieś duperele po mieście bo wtedy się trzeba nakręcić. A dla kogoś kto jeździ w długie trasy to tylko utrudnienie bo zawadza. A tak pozatym to jak pojeździsz z 5 lat z gałką na kierownicy to po zdjęciu gałki kierownica w tym miejscu łatwiej się rozlatuje i po pewnym czasie nadaje się do wymiany.


Post Wysłano: 20 lis 2008, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Cytuj:
No i Władza może się przyczepić.
...ponieważ gałka powinna posiadać certyfikat jednak żadna gałka certyfikacji nie posiada...


Post Wysłano: 20 lis 2008, 22:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

W wózku widłowym owa gałka jest poprostu niezbędna :D Nie umiałbym chyba wózkiem jeździć bez takiej gałki

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 20 lis 2008, 22:50

Cytuj:
W wózku widłowym owa gałka jest poprostu niezbędna :D Nie umiałbym chyba wózkiem jeździć bez takiej gałki
Wózek widłowy, a ciężarówka to zupełnie inna bajka przyznasz? Jeżdżę sporo widlakiem i przy spokojnych manewrach bez gałki można śmiało się obejść, ale jak musisz ostro manewrować to ciężko widzę kręcenie "z ręki do ręki" czy jedną ręką. Co do ciężarówki, to przydaje się przy jeździe "w koło komina", ale na dalszych trasach to raczej tylko utrapienie.


Post Wysłano: 20 lis 2008, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 22:55
Posty: 527

Jest to przedmiot o dość nieregularnym kształcie, także w razie wypadku spotkanie z nią może mieć bardzo negatywne skutki.

W ciągniku rolniczym, kombajnie czy widlaku owszem - się przyda.


Post Wysłano: 20 lis 2008, 23:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

W Sprinterze ma wujek gałkę praktycznie od początku.
Z tej racji, że bardzo dużo jeździ po poznaniu i okolicach podczas gdy nie leci w Europę, to gałka rzeczywiście się przydaje - manewrowanie tu i tam, z pomocą gałki to naprawdę pikuś. Mimo iż na kierownicy też nie jest to trudne dla doświadczonego kierowcy, to łatwiej z gałką, a nie widzę powodów do ascezy, w tym przypadku odmawiając sobie gałki, która przydaje się na co dzień, a w trasie nie przeszkadza, bo jest zamontowana w dobrym miejscu na kierownicy.

Fakt, że czasem wścibscy policjanci potrafią się przyczepić, ale raczej wiedzą i rozumieją, że gałka rzeczywiście kierowcom ułatwia codzienne kręcenie kółkiem.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 22 lis 2008, 19:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2008, 20:46
Posty: 43
GG: 0

Cytuj:
W ciągniku rolniczym, kombajnie czy widlaku owszem - się przyda.
W ciągniku rolniczym nie bardzo zwłaszcza, że w pługu łatwo nią wybić sobie palec.

P.S. Mieszkam na wsi i tu najczęściej rolnicy nazywają to dżokejem.

_________________
A ja wolę... Magnum


Post Wysłano: 22 lis 2008, 19:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Cytuj:
Cytuj:
W ciągniku rolniczym, kombajnie czy widlaku owszem - się przyda.
W ciągniku rolniczym nie bardzo zwłaszcza, że w pługu łatwo nią wybić sobie palec.

P.S. Mieszkam na wsi i tu najczęściej rolnicy nazywają to dżokejem.
Wszystko zależy od tego jakie jest sterowanie, jaka masa ciągnika, jaka praca...

_________________
Semper Fidelis


Post Wysłano: 03 gru 2008, 2:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2007, 11:50
Posty: 16
GG: 0
Samochód: actros 2546
Lokalizacja: uk ipswich

Bardzo ladnie wyglada jak podczas wypadku wbije sie w brzuch.:)Typowy bajer dla pseudotruckerow.Kiedys zalozylem ale niebardzo wiedzialem jak ulozyc rece by nie przeszkadzala,a skladana to totalna porazka,

_________________
moje auto: http://pl.youtube.com/watch?v=f12KCKCjXKU


Post Wysłano: 03 gru 2008, 9:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2007, 13:03
Posty: 228
GG: 7
Samochód: Służbowy
Lokalizacja: GSL

Cytuj:
Typowy bajer dla pseudotruckerow.
Ale właśnie w ciężarówkach jest to rzadziej spotykane. Częściej można zobaczyć to w busach, chociaż teraz coraz mniej ludzi to zakłada.

_________________
A -> 09.12.2009 ;)
B -> 09.12.2009 ;)


Post Wysłano: 03 gru 2008, 17:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
Typowy bajer dla pseudotruckerow.Kiedys zalozylem ale niebardzo wiedzialem jak ulozyc rece by nie przeszkadzala,a skladana to totalna porazka,
Mój ojciec jeździ prawie 25 lat, ma ogromne doświadczenie i jest "pseudotruckerem"? Miałem okazję jeździć z nim paroma ciężarówkami z gałką. Jeśli non stop kręciłbyś się po mieście albo manewrował, to wychwalałbyś ją pod niebiosa. Wcale tak nie przeszkadza, trzeba ją tylko przykręcić w odpowiednim miejscu. Oczywiście na krajówce lub międzynarodówce jest zbyteczna, ale na krótkich trasach przydaje się. Ogromnie ułatwia precyzyjny podjazd pod rampę lub w ciasną bramę.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 03 gru 2008, 18:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2008, 19:33
Posty: 26
GG: 4422999
Lokalizacja: Łuków

Pracowałem w hurtowni spożywczej jako kierowca. Codziennie objeżdżałem kilkadziesiąt punktów z towarem w niezbyt dużym mieście. Większość jazdy to właśnie manewrowanie w wąskich bramach, między samochodami itp. W takiej pracy gałka to rzecz rewelacyjna i bardzo ułatwiająca życie.

_________________
FSO Auto Klub


Post Wysłano: 03 gru 2008, 19:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Cytuj:
Typowy bajer dla pseudotruckerow.
Powiedział stary, doświadczony trucker, który nie wiedział jak ułożyć ręce na kierownicy z zamontowaną gałką - :lol:

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 03 gru 2008, 19:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 gru 2008, 21:55
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Mercedes Actros

Wokół komina tam gdzie km. niewiele a krencenia wiele to wzdlendem przyzwyczajenia daje rade ...tak powie wielu ...
Lecz praktyka z bezpieczeństwem nie idzie w pare ... nie raz w kryzysowych sytuacjiach , ucieczkach aby nie zachaczyć małego ,bo takie natężenie w ruchu bądz sami wiecie jak jest ...
niekiedy powiem narzekałem a wzłaczcza gzie człek kożysta z dobradziestw typu telefon a niekiedy wturnie towarzyszy papieros ...
moje zdanie jest jedno jeśli zawonik nie kożysta z twadych dróg a ma gdzie sie nakręcić to zdaje egzamin ,.
Lecz po moim doświadczeniu przy dzisiejszym układzie wspomagania ,niekiedy leprzym niż w niejednej osobówce to tylko przyzwyczajenie ja powiem nie . Nie jestem za typowym rozwiązaniem . :D


Post Wysłano: 03 gru 2008, 20:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Sraka tam, kwestia przyzwyczajenia, niektórzy na międzynarodówce nie widzą życia bez gałki, a niektórzy nawet 'na miejscu' nie lubią tego ustrojstwa, wszystkim 16 latkom* wypowiadającym się o doświadczeniach taty i wujka, ciotki i brata, córki i wnuczki polecam zaprosić w/w osoby do dyskusji na forum, bo tracimy wiarygodność i potem ludzie się po prostu z nas śmieją ;d

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: