Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 lut 2012, 12:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Witam
Panowie mam pytanie odnosnie mozliwości wymiany opon na napędowej osi z rozmiaru 295/60/22,5 na 285/60/22,5. Czy mozna zrobić taką wymiane bez obawy? Co z legalizacją tachografu? Czt 285 nie będzie słabsza od 295. Auto chodzi w międzynarodówce


Post Wysłano: 16 lut 2012, 13:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Sa troche slabsze bo 295 maja indeks ladownosci ok 3300kg a 285 ok 3100kg na jedna opone - teoretycznie nie wiele - co wozisz i ile sam wiesz najlepiej.

Tacho wg prawa trzeba od nowa zalegalizowac.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 16 lut 2012, 22:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

opona obniżana 295 i tak jest mocno obciążona a jak założysz 285 to nie dasz rady z pełnymi ładunkami bedziesz często buty robił po drodze.
poza tym z rozmiarem 285/60 r22,5 nie spotkałem sie a może za słabo szukałem.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 17 lut 2012, 0:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

hmm a moze lepiej wymienić 315/60/22,5? Chodzi oto ze ostatnio mamy własnie wystrzały i szukam czegos wytrzymalszego niz 295/60. Czy nie będzie problemu jesli załozy sie 315/60 czy nie będa opony się tarły na bliźniaku?


Post Wysłano: 17 lut 2012, 21:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

zmieniałem 295 na 315 i na bliźniaku problemu nie było

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 19 lut 2012, 22:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
Witam
Panowie mam pytanie odnosnie mozliwości wymiany opon na napędowej osi z rozmiaru 295/60/22,5 na 285/60/22,5.
Cytuj:
hmm a moze lepiej wymienić 315/60/22,5?
Kolego napisz o co ci właściwie chodzi. Każda z wyżej wymienionych opon ma inną wysokość. Jeśli chodzi o wytrzymałość opony, to lepiej kopić nowe lub jakieś regenerowane ale z pewnego źródła to nie będzie wystrzałów, drugą metodą jest nie przekraczanie obciążania ośki pow. 11ton.
Wracając do opon 285/60R22,5 jest niższą oponą, ponieważ te 60 w rozmiarówce opony to procent szerokości. Jeśli zmieniasz szerokość opony to także musisz odpowiednio dobrać profil opony, bo inaczej zwiększą się lub zmniejszą obroty silnika (w całym zakresie) co do prędkości, a najwyraźniej to będzie widoczne przy granicznej prędkości 90km/h gdy obrotomierz będzie pokazywał ciut więcej.
Cytuj:
zmieniałem 295 na 315 i na bliźniaku problemu nie było
Problemu nie ma, da się jeździć,tyle że przy szerokości 295 felga jest cieńsza od 315 o 1cal
Cytuj:
Sa troche slabsze bo 295 maja indeks ladownosci ok 3300kg a 285 ok 3100kg na jedna opone - teoretycznie nie wiele - co wozisz i ile sam wiesz najlepiej.

Tacho wg prawa trzeba od nowa zalegalizowac.
Co do nośności, to bym się najmniej przejmował , byle były dobre opony.
Tacho , przy zmianie rozmiaru opon oczywiście trzeba zalegalizować od nowa , bo na naklejce z legalizacji jest wpisany rozmiar opon z ciągnącej osi.


Post Wysłano: 19 lut 2012, 23:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Cytuj:
Problemu nie ma, da się jeździć,tyle że przy szerokości 295 felga jest cieńsza od 315 o 1cal
Tak dokladnie to do "295" jest 8,25' , powyżej 9,00'


Post Wysłano: 20 lut 2012, 0:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

ok opony wymienione. Faktycznie opony są trochę wyższe co mnie zaskoczyło. Dlaczego przy rozmiarze 315/60 opona jest wyższa niz 295/60? czy opony nie powinny miec tej samej wysokosci?


Post Wysłano: 20 lut 2012, 0:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
ok opony wymienione. Faktycznie opony są trochę wyższe co mnie zaskoczyło. Dlaczego przy rozmiarze 315/60 opona jest wyższa niz 295/60? czy opony nie powinny miec tej samej wysokosci?
Nie powinny byc takie same, bo profil jest procentem od szerokosci (60% z 315 to 189mm a 60% z 295 to 177mm)
Wyzej Ci juz to napisal kolega and4tu

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 23 lut 2012, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
ok opony wymienione. Faktycznie opony są trochę wyższe co mnie zaskoczyło. Dlaczego przy rozmiarze 315/60 opona jest wyższa niz 295/60? czy opony nie powinny miec tej samej wysokosci?
A co, wszystkie miały mieć wysokość 60 cm :lol: . Kolego, pamiętaj o legalizacji tachografu bo będzie teraz potrebna, chociaż "da się jeździć" i bez niej :lol:


Post Wysłano: 23 lut 2012, 20:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Nie ma się co bać. Większe kółko to lepszy komfort jazdy, większa nośność, trudniej coś zawadzić zderzakiem, obroty na odcinie mniejsze to i paliwka powinno troszku zostać. Żyć nie umierać...

Tylko, żeby się nie macały na bliźniaku, bo będą się grzać.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 26 lut 2012, 19:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

oki a jeszcze mam pytanie wrzuciłem na przód ciągnika 295/60 (było 315/60). Nie będzie na przodzie za słaba ta opona? Dodam ze zmieniłem dlatego poniewaz serwis we francji załozył kierowcy opony na oske napędową Michelina z przeznaczeniem na oś kierowaną(za co oczywiście słono zapłacilismy).


Post Wysłano: 26 lut 2012, 19:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

nie będzie za słaba.
orginalnie megi wychodziły na 295/60

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 27 lut 2012, 8:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
nie będzie za słaba.
orginalnie megi wychodziły na 295/60
Oryginalnie w medze miałem na przodzie 315/60 i tak mam wpisane w Austriacki dowód rejestracyjny a na tyle 295/60 :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 lut 2012, 20:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
nie będzie za słaba.
orginalnie megi wychodziły na 295/60
Oryginalnie w medze miałem na przodzie 315/60 i tak mam wpisane w Austriacki dowód rejestracyjny a na tyle 295/60 :wink:
ale na pewno mogło to być na ciągniku natomiast w ciężarówkach zarówno z przodu jak i z tyłu standardem było 295/60 jak się domyslasz ze względu na wysokość całkowitą pojazdu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: